کد خبر: 465059
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۹:۴۶:۱۶
| |

روشن شدن شهرهای روسیه با اعتراضات چراغ‌قوه‌ای در حمایت از ناوالنی

حامیان الکسی ناوانلی، رهبر اپوزیسیون زندانی روز یکشنبه برای نمایش وحدت و با وجود تلاش مقامات روس برای خاموش کردن اعتراضات، به محوطه‌های مسکونی خود آمدند و چراغ قوه‌های تلفن‌های همراه خود را روشن کردند.

روشن شدن شهرهای روسیه با اعتراضات چراغ‌قوه‌ای در حمایت از ناوالنی
کد خبر: 465059
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۹:۴۶:۱۶

اعتمادآنلاین| تیم ناوالنی عکس‌هایی از گروه‌های کوچک با تلفن‌های همراه روشن در شهرهایی از سیبری گرفته تا منطقه مسکو، ارسال کرد. تعداد کل افراد شرکت‌کننده در این اقدام اعتراضی، مشخص نیست.

هیچ دستگیری فوراً گزارش نشد. با این وجود، بر اساس OVD-Info، گروه حقوق بشری که بر دستگیری‌های سیاسی نظارت دارد، پلیس در تظاهرات هنگام روز در شهر کازان که خواستار آزادی زندانیان سیاسی بودند، حضور داشت.

این گروه اظهار کرد، نگهبانان امنیتی در دانشگاه دولتی مسکو، اسامی افرادی را که برای شرکت در تجمع چراغ قوه‌ای، خوابگاه را ترک می‌کردند، یادداشت کرده‌اند.

زمانی که تیم ناوالنی از مردم خواست به تظاهرات تلفن همراه بپیوندند، بسیاری با شوخی و بدبینی به آن‌ها پاسخ دادند. با گذشت دو آخر هفته توأم با تظاهرات سراسری، شیوه جدید اعتراض به نظر برخی شبیه عقب‌نشینی به نظر می‌رسید.

با این حال مقامات روس، روزها برای فرونشاندن اعتراضات تلاش کردند. مقامات، متحدان ناوالنی را به اجرای دستورالعمل‌های ناتو متهم کرده‌اند. کانال‌های تلویزیونی مورد حمایت کرملین هشدار دادند که تجمعات چراغ‌قوه‌ای، بخشی از قیام‌های مهم در سراسر جهان هستند. خبرگزاری‌های دولتی با ارجاع به منابع ناشناس اعلام کردند یک گروه تروریستی در حال طرح‌ریزی حملات حین اعتراضات گسترده بدون مجوز است.

تلاش‌های سرکوب‌گرانه، نمایان‌گر تغییر تاکتیک‌های مقامات روس است که زمانی ناوالنی را مورد بی‌توجهی قرار می‌دادند.

روز یکشنبه همچنین چند صد زن در مسکو و سن پترزبورگ زنجیره انسانی تشکیل داده و از روز ولنتاین برای ابراز حمایت از همسر رهبر اپوزیسیون زندانی، الکسی ناوالنی و دیگر زندانیان سیاسی، استفاده کردند.

حدود 300 زن در خیابان آربات واقع در مرکز شهر مسکو جمع شده و روبان سفید بلندی را در دمای منفی 13 درجه سانتی‌گراد نگه داشتند.

روسیه

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها