ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا:

عقلای مجلس مراقب رفتار‌های عوام‌گرایانه باشند

یک فعال سیاسی اصولگرا در نقد جمع‌آوری امضا از سوی نمایندگان مجلس برای دعوت از دو چهره اصولگرا برای کاندیداتوری گفت: این رفتار‌ها عوام‌گرایانه و این رویکرد‌ها منبعث از رویکرد‌های دعوت به خود است. ما حق چنین کاری را نداریم.

عقلای مجلس مراقب رفتار‌های عوام‌گرایانه باشند
کد خبر: 465073
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۰:۲۰:۰۹

اعتمادآنلاین| رئوفیان در نقد جمع‌آوری امضا از سوی نمایندگان مجلس برای دعوت از دو چهره اصولگرا برای کاندیداتوری گفت: این رفتار‌ها عوام گرایانه و این رویکرد‌ها منبعث از رویکرد‌های دعوت به خود است. ما حق چنین کاری را نداریم.

همین چند روز قبل بود که خبر رسید برخی از نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضا و دعوت از دو چهره اصوگرا برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 هستند. این امر با واکنش‌ها و انتقاداتی در فضای مجازی و رسانه‌ای همراه بود، اما این طور که به نظر می‌رسد موجب تغییر رویه آقایان و خانم‌های نماینده نشده است. این قصه سر دراز دارد و جمع کنندگان امضا تا شمار آن را به 200 نرسانند رضایت نمی‌دهند.


این درحالی است که جامعه از نمایندگان مجلس انتظار دارد این روز‌ها را صرف امور مهمی مثل بودجه و سایر مسائل کشور کنند! از همین رو است که شاهدیم بسیاری از سیاسیون و کارشناسان نیز مدام به وکلای ملت تذکر داده و خواستار آن هستند که تا دیر نشده دست از این بدعت‌گذاری و تبدیل کردن پارلمان به یک ابزار انتخاباتی بردارند.


ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب ایران‌زمین از جمله همین افراد است. او در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» به نقد این رویکرد برخی از نمایندگان پرداخت و گفت: «به اعتقاد من این اقدام به همان میزانی بد است که نامه نوشتن و درخواست عدم حضور یک شخص دیگر در عرصه رقابت انتخاباتی».


وی با تاکید بر اینکه «ما قبل از هر اقدامی باید نسبت به واکنش‌ها و پیامد‌های آن نیز فکر کرده باشیم» گفت: «امروز بیش از هر زمانی انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس به وظایف حوزه نمایندگی خود بپردازند و با این قبیل اقدامات، از آن غفلت نکنند».


رئوفیان ادامه داد: «بهتر است که نمیاندگان محترم اجازه دهند که امر انتخابات بدون فضاسازی و بدون القای این نکته به افکار عمومی که نمایندگان شما شخص به خصوصی را برای انتخابات 1400 درنظر دارند؛ پیگیری شود. زیرا غیر از این عمل کردن به معنی حرکت در جهت خلاف مسیر رفتار‌ها و سیره سیاسی امام و مقام معظم رهبری است. خاطرمان باشد که رهبری همواره از اینکه کسی متوجه شود رای وی برای چه کسی است، پرهیز داشته‌اند و این ملاحظه بسیاری زیبایی است».


این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «نمایندگان به لحاظ اینکه می‌توانند در رای حوزه انتخاباتی خود اثرگذار باشند، باید از بیان نظر خود پرهیز کرده و اجازه دهند که مردم با مطالعه و بررسی به نتیجه برسند. دقت داشته باشید که مارهیافت‌ها و نظریه‌های متفاوتی برای تحلیل انتخابات داریم و انتخاب رئیس جمهور در ادوا رگذشته ازسوی مردم را درانطباق بایکی از این رهیافت‌ها شاهد بوده‌ایم. که از جمله آنها رهیافت روانشتاختی و رهیافت عقلانی است و این بهترین تاکیدی است که ما می‌توانیم داشته باشیم و پسندیده‌ترین رفتاریست که می‌توانیم از خودمان بروز دهیم و در انتخاب رئیس جمهورکه می‌خواهد جایگاه اول اجرایی کشور را برعهده بگیرد این راه را پیش پای مردم بگذاریم».


رئوفیان جمع‌آوری امضا برای دعوت از یک کاندیدای احتمالی از سوی نمایندگان مجلس را اقدامی ناپسند خواند و گفت: «این رفتار‌ها عوام گرایانه و این رویکرد‌ها منبعث از رویکرد‌های دعوت به خود است. ما حق چنین کاری را نداریم.»


این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به اینکه «چنین اقدامی آغاز یک حرکت و نوعی جریان سازی است که تا چهار، پنج ماه آتی وقت مجلس را می‌گیرد» گفت: «ما با مشاهده چنین رفتاری از سوی برخی نماندگان مجلس به این تصور می‌رسیم که مجلس وارد فضایی شده که هر چه جلوتر برویم مشغولیت آن بیشتر می‌شود و وقت و انرژی بیشتری را صرف آن می‌کند. این نیز به معنی جایگزین شدن امری خارج از وظایف نمایندگی با وظایف اصلی یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است».


وی افزود: «این رویه خارج از انتظار مردم، برخلاف عرف و مصالح کشور، همچنین فعل مذمومی است. من تعجب می‌کنم که این افراد چطور خودشان را نماینده مردم و ملت می‌نامند و درخانه ملت به جای رسیدگی به وظایف نمایندگی، جریانی را ایجاد می‌کنند که به قول قدیمی‌ها سر دراز دارد».


دبیرکل حزب ایران‌زمین در ادامه به نمایندگان مجلس هشدار دارد که این امر «نه به مصلحت شما است، نه مردم و نه نظام؛ لذا بهتر است بدعتی ایجاد نکنید که در مجالس بعدی و در حالی که احیانا اکثریت کرسی‌ها دست جریان دیگری است، تکرار شود و بعد‌ها همه مجلس یازدهم را مقصر این امر بدانند».


وی به عقلای مجلس نیز توصیه کرد که به این مهم دقت داشته و مراقبت کنند تا مجلس یازدهم بدعت‌گذار چنین رویه‌ای که مایه جا ماندن از انجام وظایف نمایندگی و احجاف در حق مردم و کشور است، نشود، زیرا به اعتقاد من نه مردم از این رویه راضی خواهند بود و نه رهبری.

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها