دیدار نتانیاهو و رئیس جمهوری قبرس یونانی نشین

اسرائیل از توافق اولیه با قبرس یونانی نشین برای سفر بدون محدودیت شهروندان دو طرف که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ازسرگیری سفرهای هوایی خبر داد.

دیدار نتانیاهو و رئیس جمهوری قبرس یونانی نشین
کد خبر: 465094
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۱:۰۷:۰۱

اعتمادآنلاین| روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی، پس از دیدار با نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهور قبرس یونانی‌نشین در بیانیه‌ای از توافق اولیه تل‌آویو و نیکوزیا برای سفر بدون محدودیت آن دسته از شهروندان دو طرف که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، خبر داد.

ریولین در این بیانیه اظهار کرد: اجازه دهید خرسندی خودم را از توافق‌های اخیر که امکان ازسرگیری سفرهای هوایی میان "اسرائیل" و قبرس را فراهم کرده و کشورهای بیشتری را به اعتماد به "گذرگاه سبز" تشویق خواهد کرد، اعلام کنم.

اسرائیل و یونان هفته گذشته یک توافق گردشگری مشابه به امضا رساندند.

جاناتان کامینگز، سخنگوی ریولین گفت: گذرگاه سبز حاکی از شرایطی است که آن دسته از شهروندان دو طرف که واکسن دریافت کرده‌اند، با برخی محدودیت‌ها اجازه سفر پیدا می‌کنند.

در این بیانیه به نقل از رئیس جمهور قبرس آمده است: قبرس و اسرائیل یک طرح عملیاتی بلندپروازانه برای همکاری با یکدیگر دارند.

تاکنون 3.8 میلیون تن از شهروندان اسرائیلی دوز اول واکسن فایزر و 2.4 میلیون تن دو دوز لازم این واکسن را دریافت کرده‌اند.

از زمان شیوع کرونا 723 هزار و 38 تن در اراضی اشغالی به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 5368 تن جان خود را از دست دادند.

اسرائیل در ماه جاری میلادی به صورت تدریجی سومین قرنطینه سراسری را لغو کرد اما فرودگاه‌ها هنوز تعطیل هستند و تنها پروازهای اضطراری انجام می‌شوند و پروازهای استثنایی برای شهروندانی که در خارج مانده‌اند و یا دلیل خاصی برای سفر دارند، با موافقت مسؤولان وزارت بهداشت و وزارت امور داخلی اسرائیل انجام می‌شود.

تل‌آویو در بیانیه‌ای از موافقت خود با افزایش تعداد مسافران روزانه به 2000 تن خبر داد و از مسافران خواست خود را در هتل‌هایی که فراهم شده قرنطینه کنند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص یکشنبه نوشت، اسرائیل تحت فشارهایی از طرف آمریکا قرار گرفته تا به شرکت یونایتد ایرلاینز و دلتا اجازه انتقال مسافر از آمریکا را بدهد.

شرکت هواپیمایی "ال آل" از زمان اعمال محدودیت‌ها در ماه گذشته میلادی از انحصار پروازهای نجات از آمریکا برخوردار بوده است.

قبرس کاهش محدودیت‌های مربوط به قرنطینه عمومی را پس از کاهش شیوع ویروس با احتیاط آغاز کرد.

طبق بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، وی عصر یکشنبه در دفتر خود در قدس اشغالی میزبان نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهور قبرس یونانی‌نشین بود.

در این بیانیه آمده است: نتانیاهو و رئیس جمهور قبرس یونانی‌نشین نشست ویژه ای با عنوان "دیدار کاری" با یکدیگر داشتند.

شبکه عبری زبان "کان" اعلام کرد که آناستازیادس به همراه وزیر خارجه خود عصر یکشنبه وارد اراضی اشغالی شدند و قرار است دو طرف برخی مسایل از جمله بحران کرونا و تنش‌ها با ترکیه در حوزه دریای مدیترانه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها