خوشحالی شاهین‌طبع از همگروی بسکتبال ایران با آمریکا و فرانسه در المپیک

مهران شاهین‌طبع، مربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: خوشحالم که با آمریکا و فرانسه هم‌گروه هستیم و بازی مقابل آنها را به فال نیک می‌گیرم. قطعاً انعکاس اخبار بسکتبال در المپیک وسیع ست و این می‌تواند به ما کمک کند تا بیشتر دیده شویم.

خوشحالی شاهین‌طبع از همگروی بسکتبال ایران با آمریکا و فرانسه در المپیک
کد خبر: 465144
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهران شاهین‌طبع در مورد لغو مسابقات پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و اینکه برنامه تیم ملی چگونه خواهد شد، گفت: در سالهای اخیر فیبا پنجره‌هایی را برای کاپ آسیا در نظر گرفته است که در برخی اوقات باعث می‌شود مسابقات لیگ به تعطیلی کشانده شود و خیلی در کار فدراسیون‌های ملی اختلال ایجاد کند. اخیراً هم پنجره سوم به خاطر کرونا لغو شد.

وی در مورد اینکه در لغو میزبانی قطر آیا ما می‌توانیم میزبانی را بگیریم یا خیر، گفت: ‌متأسفانه نگاه مثبتی نسبت به ایران نیست. ما در منطقه‌ای هستیم که کشورهای عربی حضور دارند و این میزبانی‌ها را بین خودشان تقسیم می‌کنند. در حال حاضر شرایط ما به مراتب می‌تواند بهتر از لبنان و قطر باشد چون آنها کار خاصی انجام نمی‌دهند. با این شرایط وقتی ما درخواست می‌کنیم،‌ میزبانی را به ما نمی‌دهند.

سرمربی شهرداری گرگان در مورد اینکه لیگ را چطور می‌بینید، گفت: مسابقات با زحمت فدراسیون، باشگاه‌ها، داوران و رسانه‌ها جلو می‌رود. در حال حاضر شرایط و کیفیت مسابقات به دلیل اینکه تیم‌های بالای جدول به هم رسیده‌اند بهتر شده است.

شاهین‌طبع در مورد اینکه در برخی بازی‌ها اختلاف دو تیم خیلی زیاد است، گفت: نقاط ضعفی وجود دارد و کارشناسان تا حدی این مسائل را درست می‌گویند، اما به خاطر شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده، لیگ‌های دسته اول و دوم ما دچار اختلال شده و به همین دلیل فدراسیون تصمیم گرفت لیگ برتر با تیم‌های بیشتر باشد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه آیا انسجام خوبی را در بسکتبال می‌بینید یا خیر، گفت: نه تنها در بسکتبال بلکه در رشته‌های دیگر هم متأثر از سایر پدیده‌ها هستند و در همه جوامع این قضایا وجود دارد و نمی‌توانیم بخشی را از جامعه جدا کنیم.

وی ادامه داد: ما باید ارتباطات اجتماعی‌مان را قوی کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و ببینیم ریشه مشکلات از کجا است؟ در بسکتبال هم مثل سایر رشته‌ها مشکلاتی به خاطر انتخاب تیم ملی و لیگ و سایر مسائل به وجود می‌آید اما بعد از مدتی حل می‌شود. در مجموع، من انسجام نسبتا خوبی را در بسکتبال می‌بینم.

شاهین طبع که از بهمن 96 هدایت تیم ملی بسکتبال را برعهده دارد،‌ در مورد اینکه گروه ایران در مسابقات المپیک را چگونه می‌بینید، گفت: باید در المپیک با فکر جلو برویم و تیم آبرومندی را آماده کنیم. به نظر من بازیکنان و کادری در المپیک حضور پیدا کنند که شخصیت بازی مقابل تیم‌های بزرگ را داشته باشند.

وی تأکید کرد: به شخصه خوشحالم که با آمریکا و فرانسه هم‌گروه هستیم و بازی مقابل آنها را به فال نیک می‌گیرم. قطعاً انعکاس اخبار بسکتبال در المپیک وسیع ست و این می‌تواند به ما کمک کند تا بیشتر دیده شویم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها