همکاری همراه اول با معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران برای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری

تفاهم‌نامه همکاری جهت راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز بین همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران به امضاء رسید.

همکاری همراه اول با معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران برای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری
کد خبر: 465228
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تفاهم‌نامه همکاری جهت راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز بین همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران به امضاء رسید.

به گزارش اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم‎‎نامه همکاری بین همراه اول، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران عصر روز دوشنبه 27 بهمن همزمان با روز اول نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا در هفته ایران دیجیتال، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز و با هدف کمک به شکل‌گیری و ارتقاء زیست‌بوم 5G و اینترنت اشیاء کشور در حوزه تجهیزات و کاربست‌ها و خدمات در این آزمایشگاه امضاء شد.

از جمله اهداف این تفاهم‌نامه، فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی جهت کمک به شکل‌گیری و بلوغ اکوسیستم 5G و سرویس‌های اینترنت اشیاء، استفاده حداکثری از پتانسیل‌های حوزه نسل پنجم در کشور، کاهش هزینه‌ها و زمان جهت توسعه و تست تجهیزات و راهکارهای 5G، ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط، حمایت از تشکیل هسته‌های پژوهشی کاربردی، فراهم‌سازی محیط تعامل بازیگران حوزه 5G و اینترنت اشیاء و همچنین بالا بردن آگاهی و پوشش خلأ علمی و فنی فعالان این حوزه است.

بر این اساس پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران متعهد شد با در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی استقرار آزمایشگاه در پارک و در اختیار قرار دادن امکانات آن، جهت دستیابی به اهداف آزمایشگاه اقدام کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها