رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

40 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران اضافه می‌شود

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره خرید ناوگان حمل و نقل عمومی جدید توضیحاتی داد.

40 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی تهران اضافه می‌شود
کد خبر: 465254
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۸:۱۵:۵۵

اعتمادآنلاین| محمود ترفع رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: به تازگی 110 دستگاه ناوگان جدید رونمایی شده که شامل 60 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه مینی‌بوس از محل قرارداد با یکی از کارخانه‌های داخلی است، 40 دستگاه دیگر تا 20 روز آینده به ما تحویل داده می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اخیرا مناقصه‌ای را با کارخانه‌ای برای خریداری 80 دستگاه اتوبوس دو کابینه برگزار کردیم که این مناقصه برنده‌ای نداشت، همچنین تنها ظرفیت موجود کشور برای اتوبوس دوکابینه در اختیار همان کارخانه است که ما آن را به شورای شهر فرستادیم تا اعضای آن موافقت کنند و اجازه ترک تشریفات بدهند تا ما این 80 دستگاه را خریداری کنیم.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: البته ظرفیت دیگری از محل تبصره 19 بودجه دولت پیش بینی کردیم، 160 میلیارد تومان از وزارت کشور و برنامه و بودجه موافقت گرفتیم و بخش خصوصی هم سرمایه گذاری می‌کند.

وی افزود: پیش‌بینی کردیم که قیمت بلیت اتوبوس‌های برقی افزایش داشته باشد، زیرا قیمت بسیار گرانی دارند، 7 شرکت اسناد آن را دریافت کردند که 2 شرکت تنها به ما پاسخ داده اند، اگر آن‌ها برنده داشته باشند ما اولین خط اتوبوس برقی کشور را به صورت فول الکتریک راه‌اندازی می‌کنیم.

ترفع بیان کرد: سرمایه گذاری ما حدود 600 میلیارد تومان است که 160 میلیارد تومان از دولت و مابقی آن از تبلیغات و کرایه تامین می‌شود، در این اتوبوس ها سوخت فسیلی استفاده نمی‌شود و شورای شهر با افزایش قیمت کرایه آن ها هم مخالفت کرده است.

وی یادآور شد: از سال 89 کمک‌های مالی دولت برای خرید اتوبوس در اختیار شهرداری قرار نگرفت، البته در تمامی سطح کشور همین طور بوده است، به مرور زمان اتوبوس‌ها فرسوده شدند و تعداد مسافران نیز افزایش پیدا کرد، همچنین شرایط مالی دولت و شهرداری باعث شد که نتوانند نیاز ما را برای اتوبوس تامین کنند.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: 50 درصد از منابع مالی اتوبوس های جدید توسط شهرداری تامین شده که کمک خوبی است، اوراق مشارکت سال 99 را هم در حال بررسی قرار دادیم که به کمک آن بتوانیم ناوگان جدید را خریداری کنیم، این نکته مهم است که در همه کشور‌های دنیا حمل و نقل عمومی‌شان سودآور نیست و برای بهبود شرایط محیط زیست و کاهش ترافیک است، با این حال کرایه کفاف هزینه حمل و نقل را نمی‌دهد به خاطر همین از دولت و شهرداری کمک گرفته می‌شود.

ترفع گفت: با وجود کرونا، حجم زیادی از مسافران ریزش کرده و بیش از 60 درصد کاهش مسافر داریم و مسافر نمی‌تواند هزینه‌ها را در حال حاضر پوشش دهد، حتی تعداد اتوبوس‌ها هم کم شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها