کد خبر: 465293
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۲۶:۴۹
| |

آیا اصلاحیه بودحه 1400 توانسته دغدغه‌های مجلس را رفع کند؟

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بابت انجام اصلاحیه بودجه از دولت تشکر می‌کنم، اما آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی را رفع کند؟

آیا اصلاحیه بودحه 1400 توانسته دغدغه‌های مجلس را رفع کند؟
کد خبر: 465293
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۲۶:۴۹

اعتمادآنلاین| علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات اصلاحیه لایحه بودجه سال 1400 به عنوان مخالف گفت: اصلاحاتی در لایحه بودجه توسط دولت انجام شد، بابت انجام این اصلاحیه از دولت تشکر می کنم، اما آیا این اصلاحیه توانسته دغدغه های مجلس شورای اسلامی را رفع کند یا خیر؟

وی افزود: مصارف 841 هزار میلیارد تومان بود، اما در این اصلاحیه به رقم 854 هزار میلیاردتومن افزایش پیدا کرده است، در بحث هزینه در لایحه قبلی 637 هزارمیلیاردتومان بود که اکنون به 652 هزارمیلیاردتومان رسیده است، اعتبارات تملک و عمرانی 104 هزارمیلیاردتومان بود اکنون در این اصلاحیه به 109 میلیاردتومان رسیده است که این یعنی کمتر از حدود 5 درصد افزایش.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه مالیات چه اتفاقی رخ داد؟ می فرمودند لایحه بودجه را دقیق نوشته ایم و می گفتند از نظرات کارشناسی استفاده کردیم، چه اتفاقی افتاد که در این دو هفته دولت مالیات ها را 25 هزارمیلیاردتومان افزایش داده است؟ در لایحه پیشین قیمت نفت 40 دلار بود اما در این اصلاحیه 50 دلار است، حال سهم 14/5 درصد با فروش 1/5 میلیون بشکه نفت 50 دلار انجام می شود، اگرچه قیمت نفت اکنون 60 دلار است، این سهم 14/5درصد شرکت ملی نفت همیشه بوده است، اما باید مشخص شود اصلا سهم مورد نیاز شرکت ملی نفت به چه میزان است؟رابطه شرکت ملی نفت و دولت به صورت دقیق تبیین نشده است.

سلیمی اضافه کرد: در حوزه انتشار اوراق که دولت بعد را مقروض می کند 2 هزار و 500 میلیارد تومان افزایش معنادار را شاهد بودیم، کمیسیون تلفیق زحمات زیادی را صرف کرد، ضریب ریالی توسط دولت در کمیسیون تلفیق اصلاح شده بود و به 15 درصد کاهش پیدا کرده بود اما بار دیگر در این اصلاحیه افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها