کد خبر: 465302
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۴۹:۰۰
| |

برگزاری نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه

نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه با حضور فرماندهان نیروهای دریایی ارتش و سپاه پاسداران کشورمان و نیروی دریایی کشور روسیه برگزار شد.

برگزاری نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه
کد خبر: 465302
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| امیر غلامرضا طحانی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش در نشست توجیهی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه 2021 که با حضور فرماندهان یگان‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی روسیه شرکت‌کننده در این رزمایش برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم دریا عامل پیوند ملت هاست و تاکید داریم که منطقه شمال اقیانوس هند یکی از امن‌ترین مناطق دریایی است.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک منطقه شمال اقیانوس هند، بیان کرد: شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین و راهبردی‍ترین آبراه‌های جهان بوده و نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی در سطح جهان دارد.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه تامین امنیت خطوط دریایی در شمال اقیانوس هند را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش مرکب اعلام کرد و افزود: برقراری امنیت خطوط کشتیرانی در این منطقه، به ویژه در محدوده بین تنگه هرمز، تنگه مالاگا و تنگه باب‌المندب، ضامن حفظ منافع اقتصادی در صحنه جهانی است که همکاری و همگرایی نیرو‌های دریایی مختلف را می‌طلبد.

امیر دریادار دوم طحانی با بیان اینکه رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه 2021 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: کشور‌های بسیاری در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند که از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شود، تردد دارند و به همین جهت حفظ امنیت دریایی در آن بسیار مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه بالا بردن آمادگی رزمی، دستیابی به امنیت جمعی و تبادل تجربه در حوزه مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از اهداف مهم این رزمایش است، گفت: امیدواریم به نحو مطلوب و شایسته بتوانیم مراحل مختلف طرح‌ریزی و اجرای این رزمایش مرکب دریایی را انجام دهیم.

سخنگوی رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه، تمرین تبادل اطلاعاتی و امنیتی در دریا و نجات کشتی ربوده شده را از مهمترین عملیات‍های انجام شده در این رزمایش اعلام کرد و گفت: با توافقات انجام شده میان دو کشور، این رزمایش در تمرین دریایی کشور‌های شرکت کننده قرار گرفته است و امیدواریم به نحو شایسته آنچه در مراحل طرح ریزی به توافق رسیده ایم را در دریا به صورت ایمن اجرا کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها