کد خبر: 465304
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۵۳:۰۰
| |

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

احتمال دارد بودجه سال آّینده به صورت یک و یا چند دوازدهم اجرایی شود

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: باتوجه به شرایط احتمال دارد بودجه سال آّینده به صورت یک و یا چند دوازدهم اجرایی شود.

احتمال دارد بودجه سال آّینده به صورت یک و یا چند دوازدهم اجرایی شود
کد خبر: 465304
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۰۹:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| جعفر قادری درباره روند رسیدگی به کلیات بودجه سال 1400 که از سوی دولت به مجلس ارسال شد، گفت: دولت بنا بود ظرف 2 هفته بودجه را ارائه کند؛ اما مهم این است که مجلس چگونه لایحه اصلاحی را بررسی کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید براینکه مجلس باید بر اساس آئین نامه عمل کند، ادامه داد: طبق آیین‌نامه پس از آنکه لایحه بودجه به مجلس ارائه می شود، باید یک فرصت 10 روزه به نمایندگان داده شود تا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی های لازم را انجام دهند و پس از آن اصلاحات مدنظر خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند و این کمیسیون هم ظرف 2 هفته آن را به صحن بفرستد.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد هیأت رئیسه باید زودتر نحوه رسیدگی به اصلاحیه بودجه را مشخص می‌کرد تا مشخص شود که می‌خواهد روال عادی آئین نامه را طی کند و یا با توافق نمایندگان یک مسیر دیگری را در پیش گیرد که در حال حاضر در این خصوص بلاتکلیفی وجود دارد.

نماینده شیراز و ورزقان افزود: از سوی دیگر نمایندگان با یک فوریت اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای نحوه بررسی لایحه بودجه در نوبت دوم موافقت کردند که آن هم در دستور کار کمیسیون آئین نامه است و باید تعیین تکلیف شود. معتقدم چه بسا اگر این طرح زودتر تعیین تکلیف می‌شد مجلس اقدامات دیگری را انجام می‌داد.

وی درباره این که باتوجه به مجموع شرایط، بودجه سال 1400 آیا چند دوازدهم می‌شود یا خیر، گفت: طبیعی است در حال حاضر به هر شکلی که طی کنیم نمی‌توانیم کل بودجه را مصوب کنیم و به تائید شورای نگهبان برسانیم و احتمال دارد روزهای آخر یک یا دو دوازدهم اجرایی شود.

قادری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که احتمال دارد رسیدگی به بودجه سال 1400 به دولت بعد موکول شود، گفت: نمی‌شود رسیدگی به بودجه را به دولت بعد موکول کنیم چرا که تا آن دولت بخواهد مستقر شود وارد مرداد و شهریور می‌شویم؛ از طرفی دیگر تا بخواهد دست و پایش را جمع و جور کند باید لایحه بودجه سال 1401 را ارائه دهد بنابراین با همین دولت ما باید تکلیف بودجه را روشن کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها