احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات‌رییسه مجلس:

دولت اصلاحات خوبی در لایحه بودجه اعمال کرده / مالیات‌ها به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اصلاحات خوبی را در لایحه بودجه اعمال کرده و درآمدهای مالیاتی در راستای کاهش وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است. درآمدهای مالیاتی از 225 هزار میلیارد تومان به 250 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

دولت اصلاحات خوبی در لایحه بودجه اعمال کرده / مالیات‌ها به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است
کد خبر: 465313
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۰:۲۵:۰۳

اعتمادآنلاین| یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت اصلاحات خوبی را در لایحه بودجه اعمال کرده و درآمدهای مالیاتی در راستای کاهش وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است.

احمد امیرآبادی‌فراهانی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در موافقت با کلیات اصلاحیه دولت بر لایحه بودجه سال 1400 بیان کرد: دولت در لایحه اصلاحی که به مجلس ارائه داده است تغییرات خوبی در آن صورت داده است. اولین نکته توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت است که دولت به دستور رهبری عمل کرده است. از سوی دیگر حدود 40 هزار میلیارد تومان هزینه‌ها کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: مالیات‌ها نیز به منظور کاهش وابستگی بودجه به نفت افزایش یافته است و درآمدهای مالیاتی از 225 هزار میلیارد تومان به 250 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است همچنین انتشار اوراق اسلامی کاهش یافته است و میزان اعتبارات عمرانی نیز حدود 5 الی 6 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اما در خصوص ارز 4200 تومانی کاری انجام نشده است که انشاءالله باید در کمیسیون تلفیق در این زمینه تصمیم گیری شود. اعتبارات قوه قضاییه تقویت شده است اما به اندازه کافی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: برخی از ملاحظات کمیسیون تلفیق در این لایحه رعایت شده است به‌طورکلی تصمیم مجلس فصل‌الخطاب است. مجلس تصمیم گرفت لایحه قبلی را به دولت بازگرداند و اکنون دولت نیز اصلاحات لازم را انجام داده است همکاران به فکر لایحه سه دوازدهم نباشند چراکه ما در سال 1400 انتخابات در پیش داریم در سال 91 نیز مجلس لایحه سه دوازدهم داد، اما شورای نگهبان از آنجا که در سال 92 انتخابات داشتیم آن را به مجلس بازگرداند بهتر است کلیات بودجه در مجلس تصویب شده و سایر اصلاحات در مجلس صورت گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها