فرمانده ناجا:

اولویت ناجا مبارزه با باندهای مافیایی موادمخدر است

فرمانده ناجا با بیان اینکه اولویت ناجا مبارزه با باندها و شبکه‌های مافیایی مواد مخدر است گفت: مبارزه با مواد مخدر در کشور باید به عنوان یک موضوع اصلی مطرح شود.

اولویت ناجا مبارزه با باندهای مافیایی موادمخدر است
کد خبر: 465323
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۰:۳۶:۱۲

اعتمادآنلاین| سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا، در نشست ویدئو کنفرانسی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با تاکید بر اینکه موضوع مبارزه با مواد مخدر یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، اظهارداشت: امروز دشمن با هدف ضربه زدن به کشور و انحراف جوانان، مواد مخدر (صنعتی و سنتی ) را وارد کشور می کند و از سویی هم عده ای به دنبال منافع شخصی و مادی خود هستند؛ مطمئنا ورود مواد مخدر به کشور جنبه امنیتی، اقتصادی و ... دارد.

سردار اشتری گفت: باید بدانیم افراد مشغول فعالیت در قاچاق مواد مخدر به دنبال پیاده کردن اهداف شوم خود هستند؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه با مواد مخدر با قدرت بیشتر انجام شد این در حالی است که ورود مواد مخدر به کشور نیز طی این مدت افزایش یافته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در عرصه مبارزه با مواد مخدر، ناجا بیشترین فعالیت را دارد ، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 950 تن انواع مواد مخدر کشف شده که افزایش 25 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته را نشان می دهد، از این میزان 95 درصد کار بر دوش کارکنان خدوم و تلاش گر نیروی انتظامی بوده است.

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکنون در این عرصه 4 هزار شهید تقدیم کرده، عنوان کرد: این افراد برای اینکه جوانان کشور به مواد مخدر آلوده نشوند، جان خود را در این راه ایثارکرده اند.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه لازم است در عرصه مبارزه با مواد مخدر مسئولان مربوطه از ناجا حمایت کنند، خاطرنشان کرد: ما در هر حال با اراده قوی و برنامه ریزی منسجم به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و وقفه ای در این راه ایجاد نخواهد کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید اختیارات‌مان در خصوص مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد، گفـت: باید از تجهیزات و ظرفیت های موجود در کشور به صورت هدفمند بهره ببریم.

وی تاکید کرد: افزایش قدرت پیش بینی، پیشگیری و مقابله بستگی به اشراف اطلاعاتی ماموران دارد؛ در واقع تسلط اطلاعاتی ماموران باید تا آن سوی مرزها افزایش یابد.

سردار اشتری با بیان اینکه باید در برنامه هفتم توسعه سهم ناجا مشخص شود، عنوان کرد: مواد مخدر روزانه تعداد زیادی از افراد را درگیر می کند بنابراین بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور برای پیشگیری و مقابله با آن یک موضوع اصلی ومهم است.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در خصوص مبارزه با مواد مخدر باید با فناوری های روز پیش برویم خاطرنشان کرد: در واقع حفظ وضعیت موجود به معنای عقب رفت است پس باید یک روند همواره رو به رشد در ادامه راه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برای پیشرفت لازم است از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان نیز بهره ببریم چراکه مبارزه با مواد مخدر موضوعی مهم در کشور است و دشمن هم در این عرصه روز به روز در حال تقویت شدن است.

سردار اشتری عنوان کرد: بحمداله ناجا در این عرصه پیشرفت های خوبی داشته اما برای سال 1400 و برنامه هفتم توسعه باید برنامه ریزی مطلوبی صورت بگیرد و از ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و ... مطالبه گری کنیم.

وی با بیان اینکه بحمداله در این رابطه رهبری پشتیبان ما هستند، گفت: باید در بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح کلان از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم و سهم تمام دستگاه های مربوطه نیز مشخص و مطالبه شود.

سردار اشتری با بیان اینکه اولویت ناجا مبارزه با باندها و شبکه های مافیایی مواد مخدر است گفت: این در حالی است که شهروندان از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر نگران هستند باید ضمن مبارزه با باندهای عظیم مواد مخدر، برخورد قاطعانه با خرده فروشان را نیز مورد اهتمام جدی قرار دهیم.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر باید برنامه ریزی دقیق و اصولی صورت بگیرد چرا که این امر مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد؛ در واقع مردم باید در سطح شهر شاهد کم رنگ شدن خرده فروشان و معتادان متجاهر به صورت ملموس باشند.

وی عنوان کرد: یک موضوع حائز اهمیت این است که ضمن مقابله با مواد مخدر باید کار فرهنگی و آگاه سازی قشر جوان و خانواده ها نیز مدنظر قرار بگیرد لازم است که در این راستا با معاونت اجتماعی ناجا هماهنگی هایی انجام شود.

سردار اشتری تصریح کرد: آگاه سازی مردم در این زمینه به عنوان یک وظیفه بر عهده ناجا قرار دارد؛ وجود خرده فروشان در اطراف مراکز آموزشی و مدارس هدفمند است که باید پاک سازی شوند و از سویی آموزش به دانش آموزان نیز بی تاثیر نیست و باید مورد اهتمام جدی قرار بگیرد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: انصافا اقدامات مطلوبی در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور انجام شده که قدردان زحمات تمامی کارکنان عزیز در این پلیس هستیم اما این روند باید با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

سردار اشتری گفت: رضایت مقام معظم رهبری از پلیس حاصل زحمات همه شما کارکنان خدوم از مرز تا مرکز است که نتیجه آن نیز پیام ایشان در هفته ناجا بود که روحی تازه در نیروی انتظامی دمید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها