کد خبر: 465368
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۱:۵۹:۰۶
| |

دادستان‌های روسی به دنبال گناهکار شناختن ناوالنی

خبرنگار اسپوتنیک از دادگاهی در مسکو گزارش داد، دادستان‌های روسی امروز (سه شنبه) از دادگاه خواستند تا ناوالنی را بابت پرونده متهم کردن یک کهنه سرباز جنگ دوم جهانی، گناهکار بشناسد.

دادستان‌های روسی به دنبال گناهکار شناختن ناوالنی
کد خبر: 465368
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۱:۵۹:۰۶

اعتمادآنلاین| اکاترینا فرولووا، دادستان روسی گفت: بجای عذرخواهی، الکسی ناوالنی، منتقد کرملین همچنان در طول این جلسه دادگاهی هم به ایگنات آرتمنکو، کهنه سرباز جنگ دوم جهانی توهین کرد.

دادستان‌ها نگفته‌اند که چه نوع مجازاتی را برای ناوالنی مدنظر دارند. اما اکاترینا فرولووا از دادگاه خواسته تا ناوالنی را بابت بی احترامی به این کهنه سرباز 950 هزار روبل جریمه نقدی کند.

این پرونده کیفری پس از آن علیه ناوالنی مطرح شد که وی به اظهارنظر درباره ویدئویی پرداخت که این کهنه سرباز به نفع اصلاحات قانون اساسی روسیه در آن صحبت کرده بود. ناوالنی از اقرار به جرمش امتناع کرده است.

ناوالنی افراد در این ویدئو را خائن و فاسد توصیف کرده و مقام‌ها را به استفاده از این پرونده برای مخدوش کردن چهره‌اش متهم کرد.

در برخی از جلسات دادگاهی ناوالنی دیپلمات‌های خارجی نیز حضور داشتند که مورد توجه وزارت خارجه روسیه قرار گرفت اما در جلسه امروز هیچ دیپلمات خارجی حضور نداشت اما برخی از رسانه‌های خارجی شرکت کردند.

دستگیری و حبس ناوالنی پس از بازگشتش از آلمان که برای درمان در آنجا به سر می‌برد، با موجی از اعتراضات خیابانی سراسری در روسیه همراه بوده است اما متحدان این منتقد کرملین می‌گویند آنها تا بهار اعتراضات جدی را متوقف کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها