کد خبر: 465369
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۲:۰۳:۵۵
| |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت در اصلاحیه بودجه به رویه قانون تمکین کرده است

سیدشمس‌الدین حسینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت به رویه قانونی تمکین کرده است، گفت: دولت با این اصلاحیه لایحه یک گام به سمت جلو برداشته است.

دولت در اصلاحیه بودجه به رویه قانون تمکین کرده است
کد خبر: 465369
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۲:۰۳:۵۵

اعتمادآنلاین| سیدشمس‌الدین حسینی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات اصلاحیه لایحه بودجه سال 1400 به عنوان موافق اظهار کرد: ما در مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی زوایای مختلف یک طرح و یا یک لایحه در مورد آن تصمیم گیری می‌کنیم یک موضوع مهمی مثل بودجه به عنوان سند حکمرانی است که باید به تمامی ابعاد آن به صورت فنی و تخصصی توجه کرد.

وی ادامه داد: من در دفاع از کلیات بودجه صحبت می‌کنم، برداشت من این است که دولت به رویه قانونی تمکین کرده یعنی برخلاف قبل پذیرفت که باید اصلاحیه بودجه دهد ما این را به فال نیک می‌گیریم. باید رفتار منطبق با قانون را تشویق کرد پس به لحاظ نهادی و قانونی رفتار دولت یک گام به سمت جلو محسوب می‌شود.

حسینی با بیان این‌که تصویب کلیات بودجه به معنای تایید جزییات آن نیست، اظهار کرد: ما به کلیات بودجه رای می‌دهیم و بعد از آن در کمیسیون تلفیق درباره‌ی جزییات تصمیم گیری می‌شود. با نگاه به اصلاحیه دولت می‌توان به این موضوع پی برد که تغییراتی در لایحه داده شده اما کافی نیست و در عین حال در مخالفت با مصوبات کمیسیون تلفیق هم نیست. برخی از کاستی‌ها اصلاح شده است. ما در مجلس شورای اسلامی به اندازه استحقاق ملت و اصلاحات ساختاری تصمیم گیری می‌کنیم البته لازم است این نکته را بگویم که اصلاحات ساختاری در یکسال محقق نمی‌شود و باید در چهار سال پیش رو بر روی اصلاحیه ساختاری پافشاری کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که تعامل دولت در مسیر بررسی جزییات سازنده باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها