وزیر راه:

برای انجام سفرهای نوروزی ریلی، جاده ای و هوایی آمادگی داریم

محمد اسلامی، وزیر راه گفت‌: در موضوع انجام یا اجرا نشدن سفرهای نوروزی، وزارت راه تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست، اما همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سفر، مقدمات این سفرها را پیش بینی کرده اند.

برای انجام سفرهای نوروزی ریلی، جاده ای و هوایی آمادگی داریم
کد خبر: 465436
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ۱۵:۲۸:۲۹

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری در حال تهیه و آماده سازی مقدمات مربوط به سفرهای نوروزی هستند، اما در اجرا، تابع مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم در صورت مجاز بودن سفرها در ایام نوروز، مردم بیش از گذشته از وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، قطار و هواپیما استفاده کنند و به همین دلیل، از هم اکنون آمادگی انجام سفرهای نوروزی را در دستگاه‌های تابعه ایجاد کرده ایم.

اسلامی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا متولی اعلام مجاز بودن یا نبودن سفرها در ایام تعطیلات نوروزی هستند و ما آمادگی کامل داریم در تعامل و همکاری با این دستگاه‌ها، مصوبات ستاد را اجرا کنیم، اما نباید به دلیل احتمال لغو سفرهای نوروزی، دستگاه‌های اجرایی وابسته آمادگی این امر را نداشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نوسازی روکش آسفالت، خط کشی و نصب علائم هشدار دهنده بویژه در نقاط حادثه خیز و پر خطر از اولویت‌های طرح‌های نوروزی سازمان راهداری است.

وی همچنین در خصوص رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای گفت: با همکاری پلیس راه نیروی انتظامی 251 نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور شناسایی شد که 200 نقطه آن حذف و اصلاح شده است و برای رفع دیگر نقاط حادثه خیز در حال فعالیت هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بیشتر نقاط حادثه خیز باقی مانده از نوعی هستند که نیازمند ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح هستند و در نزدیکی شهرها واقع شده اند که قرار است ضمن اقدام به آشکار سازی این نقاط، هرچقدر که در تأمین مالی پروژه‌ها موفق بودیم و توانستیم اعتبار جذب کنیم، این تقاطع‌های غیر هم‌سطح را هم احداث کنیم.

اسلامی ادامه داد: با این وجود همچنان سهم عوامل انسانی در تصادفات بالای 80 درصد است و عواملی، چون بی توجهی به روبرو یا خواب آلودگی راننده جز عواملی هستند که بیشترین تصادفات منجر به تلفات را رقم می‌زنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها