کد خبر: 465540
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

مسعود اقبالی:

فوتبال ایران دچار لمپنیزم شده است / مربیان برای پیروزی به دنبال رمل و اسطرلاب می‌روند

مسعود اقبالی، مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: متاسفانه اکنون فوتبال ما دچار لمپنیزم شده و در چنین فضایی هر کسی به خود اجازه می‌دهد از خطوط قرمز عبور کند. هم مربی و هم بازیکن! حتی شایعاتی می شنویم که برخی مربیان به دنبال رمل و اسطرلاب در فوتبال هستند تا نتیجه بگیرند!

فوتبال ایران دچار لمپنیزم شده است / مربیان برای پیروزی به دنبال رمل و اسطرلاب می‌روند
کد خبر: 465540
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود اقبالی در مورد پدیده بازیکن سالاری در فوتبال ایران که در نیم فصل اول لیگ برتر بیستم در برخی تیم‌ها به وجود آمده اظهار داشت: وقتی قانون و مقررات در فوتبال مان کاملا حاکم نباشد هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. بازیکن سالاری، مربی سالای و حتی مدیرسالاری هم ممکن است در فوتبال رخ بدهد که همگی آنها نشات گرفته از روابط غیر اصولی و غیرحرفه‌ای است.

وی افزود: البته گاهی در فوتبال جهان هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. مثلا لیونل مسی در بارسلونا تعیین کننده است و ممکن است در انتخاب مربی برای تیم بارسا نقش داشته باشد یا اینکه وقتی از یک بازیکن خوشش نیاید و به نوعی به دنبال حذفش باشد اما آنجا حتی این مسایل هم با دلایل منطقی انجام می‌شود اما در ایران گاهی در تیمی مثل استقلال شاهدیم که بازیکنان در مسابقه با سپاهان در زمین راه می‌روند که شاید دلایل آن ضعف فیزیکی، احساسی و عاطفی باشد و اینکه بازیکن آمادگی بازی را نداشته باشد.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: مورینیو می‌گوید بعد از خوردن هر گل ممکن است بازیکنان روحیه خود را از دست بدهند اما این مربیان هستند که باید از نظر انگیزشی بازیکنان را دوباره بالا بیاورند اما در فوتبال ما گاهی روابط ناپاک را شاهدیم که برخی بازیکنان می‌خواهند برای اخراج سرمربی لابی کنند. این نشان از رفتاری غیرحرفه‌ای دارد که حتی در لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر هم ممکن است بیشتر شاهد آن باشیم.

اقبالی در مورد اینکه در فوتبال ایران بازیکنی با کسب شهرت و محبوبیت در فضای مجازی به دنبال حذف سرمربی است و این مساله با روابط مسی و بارسلونا متفاوت است گفت: بله گاهی چنین اتفاقی رخ می دهد و حتی شاهدیم که لیدرهای یک باشگاه تعیین کننده می‌شوند و با شعارهایی که می‌دهند به سود یک جناح در باشگاه تعیین کننده می‌شوند.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر رواج قانون‌مداری در فوتبال ایران گفت: در صورت حاکمیت قانون‌ در فوتبال کشورمان و اینکه هرفردی در حوزه تخصصی خود کار کند دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود. متاسفانه اکنون فوتبال ما دچار لمپنیزم شده و در چنین فضایی هر کسی به خود اجازه می‌دهد از خطوط قرمز عبور کند. هم مربی و هم بازیکن! حتی شایعاتی می شنویم که برخی مربیان به دنبال رمل و اسطرلاب در فوتبال هستند تا نتیجه بگیرند! البته این رمل و اسطرلاب نیست که باعث نتیجه گرفتن آن مربی می‌شود بلکه روابط ناپاک و غیراخلاقی با برخی بازیکنان عاملی می‌شود که چنین تیمی نتیجه بگیرد. متاسفانه در فوتبال شایعه‌ها زیاد است و این شایعه‌ها نیز بی‌دلیل نیست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها