کد خبر: 465558
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

سخنگوی بودجه اعلام کرد؛

مالیات ثروت 4 هزار و 900 میلیارد تومان اضافه شد

سخنگوی بودجه 1400 با بیان جزئیات افزایش 25 هزار میلیارد تومانی مالیات در اصلاحیه بودجه 1400، گفت: مالیات ثروت 4 هزار و 900 میلیارد تومان اضافه شد.

مالیات ثروت 4 هزار و 900 میلیارد تومان اضافه شد
کد خبر: 465558
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژگان خانلو سخنگوی بودجه 1400، با اشاره به اینکه در اصلاحیه بودجه سال آتی، 25 هزار میلیارد تومان از طریق افزایش مالیات به منابع بودجه اضافه شده است، گفت: 3 هزار و میلیارد تومان از این منابع مربوط به مالیات اشخاص حقوقی، 5 هزار و 600 میلیارد تومان مربوط به مالیات بر درآمد، 4 هزار و 900 میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ثروت و هزار و 90 میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

وی درباره ارز 4200 تومانی گفت: در اصلاحیه تبصره 2 نوشته شده است، به دولت اجازه داده می‌شود در شش ماهه اول سال 1400 و بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی کشور نسبت به تغییر تمام یا بخشی از نرخ ارز ترجیحی کالاهای اساسی به نرخ ETS اقدام نماید. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که ارز 4200 حذف خواهد شد بلکه به شرایط ذکر شده بستگی دارد.

سخنگوی بودجه 1400 با بیان اینکه میزان اوراق بدهی 127 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: منابع هزینه‌های تبصره 4 بودجه از محل منابع بودجه عمومی تأمین شد.

وی درباره صرفه جویی 40 هزار میلیارد تومانی در مصارف نیز گفت: این صرفه جویی به جز 10 هزار میلیارد تومانی که در بخش تملک دارایی‌های مالی در نظر گرفته شده مابقی از اعتبارات هزینه‌ای و متفرقه انجام شده است.

خانلو در زمینه حقوق گمرکی نیز گفت: اصلاح ارز حقوق گمرکی نیاز به کار کارشناسی در بخش تعرفه‌ها و حقوق ورودی دارد بنابراین تعدیل آن ممکن است منجر به درآمدزایی نشود و صرفاً رویه‌ها اصلاح شود. بنابراین فعلاً هیچ پیش بینی‌ای وجود ندارد ضمن اینکه اصلاح حقوق گمرکی برای حمایت از تولید در خصوص واردات کالای اساسی و مواد اولیه کارخانجات و دارو اعمال نخواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها