کاخ‌سفید:

نخستین تماس بایدن با سران خاورمیانه با نتانیاهو خواهد بود

سخنگوی کاخ سفید خبر داد که اولین تماسی که رئیس جمهور آمریکا با سران خاورمیانه انجام خواهد داد با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

نخستین تماس بایدن با سران خاورمیانه با نتانیاهو خواهد بود
کد خبر: 465576
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۰:۲۷:۰۱

اعتمادآنلاین| «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) گفت که آمریکا از حملات روز گذشته به نیروهای آمریکایی عصبانی است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا همچنان از طریق شرکای عراقی خود درباره حملات روز دوشنبه به اربیل که به مجروح شدن یک پیمانکار نظامی آمریکا و چند نفر دیگر منجر شد تحقیق خواهد کرد».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت دولت آمریکا «حقش برای پاسخ دادن به این حملات در زمان و به شکل مورد انتخاب خود را محفوظ می‌داند.» او در ادامه گفت: «دیپلماسی در اولویت است.»

جن ساکی اضافه کرد که اولین تماسی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با سران خاورمیانه انجام خواهد داد با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود و این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: «اسرائیل یک متحد بوده و تیم ما کاملا با آنها در تعامل است و گفت‌وگوهای مستمری در سطوح مختلف با اسرائیلی‌ها داریم».

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که همتای بایدن در عربستان سعودی، سلمان، ‌پادشاه این کشور و نه «محمد بن سلمان» ولیعهد است و انتظار می‌رود که وی با پادشاه سعودی نیز گفت‌وگو کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود که از عدم تماس بایدن با وی با وجود گذشت حدود یک ماه از ورود بایدن به کاخ سفید، ناراحت نیست.

تماس نگرفتن بایدن (بعد از آغاز ریاست جمهوری او) با نتانیاهو تاکنون در جمع صحبت‌های وی با رهبران خارجی باعث ناراحتی در اسرائیل و همچنین برخی کارشناسان حوزه خاورمیانه شده است چرا که باراک اوباما و دونالد ترامپ روسای جمهور پیشین (آمریکا) ظرف چند روز ابتدایی آغاز منصبشان با نتانیاهو صحبت کرده بودند

جو بایدن اول بهمن ماه با انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا، کار خود را به عنوان رئیس‌جمهور جدید شروع کرده و تاکنون با رهبران کشورهای مختلف تماس تلفنی دوجانبه برقرار کرده است.

«دنی دانون» نماینده سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل چهارشنبه گذشته نیز از رئیس جمهور آمریکا به دلیل عدم تماس با نتانیاهو پس از ورود به کاخ سفید از روز 20 ژانویه (اول بهمن) انتقاد کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «جو بایدن، شما با سران کشورهای کانادا، مکزیک، هند، فرانسه، آلمان، ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و روسیه تماس داشتید. آیا الان زمان تماس با نخست وزیر اسرائیل، نزدیک‌ترین متحد آمریکا نیست؟» وی در این پست توییتری شماره تماس نتانیاهو را هم ذکر کرده بود!

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها