داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان با بازگشت نبوی به هویت اصلی خود بازگشتند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بهزاد نبوی فردی با سابقه طولانی سیاسی است و دارای نگاه عمیقی نسبت به وقایع سیاسی روز است. در واقع بازگشت او سیاست نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان به هویت اصیل خود بازگشته‌اند و این موضوع اتفاق بسیار خوبی است.

اصلاح‌طلبان با بازگشت نبوی به هویت اصلی خود بازگشتند
کد خبر: 465579
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ۱۰:۲۹:۵۱

اعتمادآنلاین| داریوش قنبری گفت: بحث ائتلاف تا اینجای کار مورد توجه اعضای نهاد اجماع‌ساز نبوده است. اصلاح‌طلبان می‌خواهند در این دوره با نامزد اختصاصی خود وارد میدان انتخابات شوند.

گفته می‌شود نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان با نام «جبهه اصلاحات ایران» می‌تواند اصلاح‌طلبان را در مسیر اجماع حداکثری بر سر نامزد واحد قرار دهد. این گزاره در حالی است که علاوه بر احزاب اصلاح‌طلب، چهره‌های شاخصی هم در این نهاد دیده می‌شود اما با وجود همه اینها نهاد اجماع‌ساز با چه روشی می‌تواند اولا نظر همه اصلاح‌طلبان را تجمیع کند و ثانیا برای بازسازی اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی اصلاحات چه کار خواهد کرد؟

داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان در حال حاضر کامل‌ترین تشکیلاتی است که می‌تواند منجر به اجماع اصلاح‌طلبان بر سر نامزد واحد شود. بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های مطرح جبهه اصلاحات در این تشکیلات حضور دارند و این ظرفیت وجود دارد که اجماعی سراسری ایجاد شود. تردیدی نیست که نهاد اجماع‌ساز یا همان جبهه اصلاحات ایران گام مهمی برای پیروزی در انتخابات1400 است و باید آن را به فال نیک گرفت».

او ادامه داد: «با شکل‌گیری این نهاد باید انتظار داشت که اصلاح‌طلبان با برنامه‌ای منسجم وارد انتخابات شوند زیرا تجربه شورای عالی سیاست‌گذاری هم پشت سر آنهاست و در مجموع تصور می‌کنم با توفیقاتی که در سه انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و 96 و انتخابات مجلس در سال94 به دست آمد، اکنون تجربه بالایی در میان اصلاح‌طلبان و حالا در بستر نهاد اجماع‌ساز وجود دارد».

این فعال سیاسی درباره اینکه چه مصدایقی ممکن است در نهاد اجماع‌ساز مورد بحث قرار بگیرند، بیان کرد: «فعلا بعید می‌دانم درباره نامزدها حرفی در نهاد اجماع‌ساز مطرح شود زیرا این نهاد در حال شکل‌گیری اولیه است و باید چند جلسه تشکیل شود و مهم‌تر از همه آیین‌نامه تنظیم و تصویب شود. از سوی دیگر باید مشخص شود که نامزدی که به عنوان نامزد نهایی معرفی می‌شود قرار است چه برنامه‌هایی را در اولویت قرار دهد و به مردم عرضه کند و در نهایت بررسی شود که چه فردی دارای ویژگی‌های لازم است و آن وقت در میان نامزدهای موجود یکی به نظر اکثریت برگزیده و به مردم به عنوان نامزد نهایی اصلاح‌طلبان معرفی شود».

او درخصوص وظیفه نهاد اجماع‌ساز برای بازسازی اعتماد سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هم تصریح کرد: «یک وظیفه دیگر نهاد اجماع‌ساز بازسازی اعتماد عمومی به جریان اصلاحات است. به هر حال انتقادهایی در جامعه وجود دارد و اصلاح‌طلبان باید در بستر این نهاد بکوشند که بازآفرینی اعتماد عمومی را در دستور کار خود قرار دهند».

او همچنین درخصوص احتمال حمایت از نامزد ائتلافی هم خاطرنشان کرد: «بحث ائتلاف تا اینجای کار مورد توجه اعضای نهاد اجماع‌ساز نبوده است. اصلاح‌طلبان می‌خواهند در این دوره با نامزد اختصاصی خود وارد میدان انتخابات شوند و تصور می‌کنم همین نگاه در مسیر حرکت نهاد اجماع‌ساز تا روز انتخابات وجود خواهد داشت».

قنبری در پایان درباره ریاست سنی فعلی بهزاد نبوی بر نهاد اجماع‌ساز و ریاست دائمِ احتمالی او بر این نهاد، گفت: «آقای بهزاد نبوی فردی با سابقه طولانی سیاسی است و دارای نگاه عمیقی نسبت به وقایع سیاسی روز است. در واقع بازگشت او سیاست نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان به هویت اصیل خود بازگشته‌اند و این موضوع اتفاق بسیار خوبی است».

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها