سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

مسیر دیپلماسی برای ایران همچنان باز است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر این‌که مسیر دیپلماسی برای ایران همچنان باز است، خواستار همکاری کامل و به موقع تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

مسیر دیپلماسی برای ایران همچنان باز است
کد خبر: 465745
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۰۸:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر این‌که مسیر دیپلماسی برای ایران همچنان باز است، خواستار همکاری کامل و به موقع تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ضرب‌الاجل ایران برای کاهش بیشتر محدودیت‌های برجامی، گفت که ما از تهدید ایران در خصوص توقف اجرای پروتکل الحاقی و دیگر بازرسی‌های هسته‌ای آگاه هستیم. خبر خوب این است که همه این اقدام‌ها قابل بازگشت بوده و مسیر دیپلماسی همچنان باز است.

پرایس در ادامه افزود: «می‌توانم بگویم که ما و هم‌پیمانانمان تاکید کرده‌ایم که ایران باید این گام‌ها را به عقب برگردانده و از برداشتن گام‌های دیگر خودداری کند».

وی با تاکید بر این که ایران باید همکاری کامل و به موقع با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته باشد، گفت که شرطی که پیش از این توسط جو بایدن رئیس‌جمهوری و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مطرح شده بود، همچنان به قوت خود باقی است. شرط مطرح شده این است که اگر ایران به طور کامل به تعهدات برجامی خود بازگردد، آمریکا نیز مسیر مشابهی در پیش خواهد گرفت.

او گفت که توافق هسته‌ای سال 2015، برای ما کف خواسته‌هایمان است و نه سقف آن؛ ما می‌خواهیم از برجام فراتر رفته و آن را طولانی‌مدت‌تر و مستحکم‌تر کنیم و همچنین برخی دغدغه‌هایی که میان ما و هم‌پیمانانمان مشترک است، از جمله برنامه موشکی ایران را در آن بگنجانیم.

وی افزود که وزیر خارجه، رئیس‌جمهوری و سایر اعضای دولت آمریکا، از جمله راب مالی نماینده ویژه این کشور در امور ایران، هفته‌های گذشته را صرف گفت‌وگوهای تلفنی و ویدئویی کردند تا اطمینان حاصل شود که همراه با متحدان و شرکایمان به این چالش‌ها رسیدگی می‌کنیم.

ند پرایس همچنین تأیید کرد که قرار است وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی، در مورد ایران نیز صحبت شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها