کد خبر: 465824
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۲:۲۹:۳۳
| |

نایب رئیس مجلس:

مردم باید از همه امور به جز مسائل امنیتی مطلع باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفافیت یک کلام دینی است، گفت: مردم باید از همه امور به جز مسائل امنیتی مطلع باشند.

مردم باید از همه امور به جز مسائل امنیتی مطلع باشند
کد خبر: 465824
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۲:۲۹:۳۳

اعتمادآنلاین| امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم مخاطب جوانان هستند، گفت: روح بیانیه گام دوم یعنی تغییر، وقتی موضوعی مرحله‌بندی می‌شود به این معناست که اهداف نقطه‌گذاری و زمان‌بندی شده است و برای رسیدن به اهداف باید برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شود و بر اساس آنها گام‌ها برداشته شود. البته در این میان مسیرها متفاوت است که باید آنها را امتحان کرد تا به نقطه آرمانی رسید.

وی افزود: احیای اسلام یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است، اسلام توانایی اداره زندگی شهروندان یک جامعه برای رسیدن به کمال و رشد را دارد.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: برای رسیدن به نقطه آرمانی باید از گام دوم انقلاب کمک گرفت. البته برای رسیدن به هدف باید مسیر را تغییر داد وگرنه هدف محقق نخواهد شد، بیانیه گام دوم تکمیل کننده این نظریه است یعنی اینکه مسیری را انتخاب کنیم که به هدف برسیم.

نایب رییس مجلس اظهار کرد: در گام دوم رهبر انقلاب برای تغییر روش‌ها، مسئولیت‌ها را به جوانان سپردند و این به آن دلیل است که جوانان شجاع و صاحب علم و آگاه به وضعیت زمانه هستند.

نماینده مشهد در مجلس با اشاره به نوع تحول در گام دوم انقلاب ادامه داد: نوع تغییر باید بر اساس رابطه عمیق امام و امت باشد، البته تشکیل یک جامعه اسلامی باید خواست مردم باشد و مردم امام را بشناسند و دور او جمع شوند.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: در مسیر انقلاب اسلامی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که قرن آینده، قرن تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و برقراری حکومت مستضعفان است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید وضعیت کشور را از نظر دولت‌سازی اصلاح کنیم، گفت: با این نظام مالیاتی بیمه‌ای و بانکی نمی‌توانیم ساختارها اصلاح کنیم. اینکه در مجلس به دنبال مفهوم شفافیت هستیم این نیست که صرفاً به دنبال شفاف کردن رای نمایندگان باشیم. این یک موضوع کلان‌تر است و تمام ساختارها باید شفاف شود، شفافیت یک انقلاب رویکردی است.

وی افزود: انقلاب رویکردی یعنی مقابله با رانت و تبعیض و ایجاد جامعه رقابتی سالم و برقراری عدالت، جامعه‌ای که در آن عدالت نباشد، اسلامی نیست.

نماینده مشهد در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر دو نظریه درباره نقش مردم در حکمرانی وجود دارد، گفت: نظریه اول مردم صغیر است که در این نظریه اصل بر این است که مردم دانش و تخصص سیاسی ندارند و باید برای آنها قیم انتخاب کرد اما نظریه دوم، مردم رشید است که مسئولان وکیل مردم هستند و باید به مردم پاسخگو باشند.

وی در پایان اظهار کرد: شفافیت یک کلام دینی است. مردم باید از همه امور به جز مسائل منیتی مطلع باشند. البته باید با مردم گفت‌وگو کرد و این مسائل را به آنها گفت. شفافیت پاسخگویی می‌آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها