آمریکا خواستار تجدید نظر در مناسبات خود با عربستان سعودی است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده با عربستان سعودی تا جاییکه بحث منافع دو کشور در میان باشد، همکاری کرده و از منافع و ارزش‌های خود چشم پوشی نخواهد کرد.

آمریکا خواستار تجدید نظر در مناسبات خود با عربستان سعودی است
کد خبر: 465849
|
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۳:۴۷:۱۲

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده با عربستان سعودی تا جایی که بحث منافع دو کشور در میان باشد، همکاری کرده و از منافع و ارزش‌های خود چشم پوشی نخواهد کرد.

پرایس گفت: رئیس جمهور بایدن اعلام کرد در روابط با عربستان که شریک مهمی برای آمریکا است، بازنگری می‌کند. شراکت با عربستان راهبردی است و باید منعکس کننده احترام به ارزش‌هایی باشد که طرفین را به هم ربط می‌دهد. ما با عربستان تا جایی که منافع مشترک حکم کند، همکاری می‌کنیم و در مسیر همکاری با این کشور، از روشن سازی و دفاع از منافع و ارزش‌های خود چشم پوشی نخواهیم کرد.

"ند پرایس" افزود: حل و فصل نزاع یمن راهکار نظامی ندارد و ما به مسیر دیپلماتیک برای برقراری صلح و امنیت در این کشور اولویت می‌دهیم.

دولت جو بایدن در تازه ترین تصمیم خود از لغو تصمیم ترامپ در قرار دادن نام انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی خبر داده است. در مخالفت علنی با تصمیم بایدن که خشم مقامات سعودی از تصمیم دولت جدید آمریکا درباره انصارالله یمن را نشان می‌دهد یک مقام سعودی مدعی شد: حوثی ها همچنان گروهی تروریستی صرف نظر از تصمیم واشنگتن هستند.

سخنگوی کاخ سفید نیز پیش از این گفته بود که آمریکا خواستار تجدید نظر در مناسبات خود با عربستان سعودی است و بر آن است تا این مناسبات را از نو تعریف کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته بود دولت آمریکا از طریق سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و نه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور با ریاض ارتباط برقرار خواهد کرد.

کاخ سفید تاکید کرد، ایالات متحده به عربستان در تامین نیازهایش در دفاع از خود کمک خواهد کرد.

اظهارات ساکی نشان‌دهنده یک تغییر ناگهانی در سیاست ایالات متحده نسبت به سیاست قبلی این کشور در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ است که جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد وی نزدیک به ولیعهد سعودی بود.

کاخ سفید گفته است که هیچ برنامه‌ای برای تماس با عربستان سعودی ندارد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها