کد خبر: 465893
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

احمد حکیمی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

باید عرصه سیاست را به بازیگران این عرصه سپرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: باید عرصه سیاست را به بازیگران این عرصه سپرد که آن هم نهادهای سیاسی و احزاب سیاسی هستند که فعالیت آنها در ایران به شکل صوری است. تا زمانی که به اصطلاح رقابت‌های انتخاباتی در قالب احزاب و تشکل‌های سیاسی فراگیر، جدی و حرفه‌ای سامان نگیرد، رقابت‌ها هم پرشور نخواهد بود.

باید عرصه سیاست را به بازیگران این عرصه سپرد
کد خبر: 465893
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بهترین نسخه این است رقابت حداکثری باشد تا حضور حداکثری هم شاهد باشیم؛ اگر رقابت حداقلی باشد انتظار حضور حداکثری نباید داشت.

«احمد حکیمی‌پور»، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات 1400 گفت: تازه آن ساختار جدید (نهاد اجماع ساز) که برای انتخابات طراحی کردند، شکل گرفته است. باید ببینیم از این ساختار چه خروجی بیرون می آید. فعلا به عنوان یک جریان موضع گیری نشده و قرار است در مورد انتخابات 1400 تصمیم بگیرند، ما هم منتظر هستیم تا ببینیم چه تصمیمی گرفته می شود.

او درخصوص اینکه اگر پیروز انتخابات 1400 اصولگرایان باشند وضعیت به چه صورت خواهد بود، اظهار کرد: در این صورت کشور یکدست می شود، قوه مجریه را در دست می گیرند، قوه مقننه را هم که در اختیار دارند بنابراین باید پاسخگو همه اتفاقات کشور باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص نسخه انتخابات پیش رو از سوی اصلاح‌طلبان گفت: بهترین نسخه این است رقابت حداکثری باشد تا حضور حداکثری هم شاهد باشیم. اگر رقابت حداقلی باشد انتظار حضور حداکثری نباید داشت. اگر رقابت واقعی باشد و مردم احساس کنند که این رقابت تغییری در سرنوشت آنها ایجاد می کند و یا کمک می کند به بهبود شرایط آنها، طبیعتا تمایل نشان خواهند داد، الان در مردم احساسی نیست واقعیت‌ها را باید پذیرفت.

او افزود: مردم احساس می کنند انتظاری که از انتخابات دارند به هر دلیل برآورده نمی‌شود که باید آسیب شناسی شود. ما البته بارها در این مورد صحبت کردیم و گفتیم که باید عرصه سیاست را به بازیگران این عرصه سپرد که آن هم نهادهای سیاسی و احزاب سیاسی هستند که فعالیت آنها در ایران به شکل صوری است. تا زمانی که به اصطلاح رقابت‌های انتخاباتی در قالب احزاب و تشکل‌های سیاسی فراگیر، جدی و حرفه ای سامان نگیرد، رقابت‌ها هم آنطور باید و شاید، پرشور و انگیزشی نخواهد بود.

دبیرکل حزب اراده ملت ادامه داد: در فرآیند شگل‌گیری نهاد اجماع ساز حزب ما حضور ندارد. با این وجود که اصلاح طلب هستیم در نهاد و شکل گیری آن نقشی نداریم و از آن طرف دوست داریم که انسجام، یکپارچگی و یکصدایی در میان اصلاحات شکل بگیرد تا بتواند بدنه رای یا نیروهای فعال خود را بسیج کند. باید ببینیم که این ساز و کاری که به عنوان نهاد اجماع ساز اسم آن را گذاشته اند، تفاوت‌های آن در کجاست و برنامه‌های آن چیست و به چه اندازه می تواند آن سازمان رای و بدنه رای اصلاحات را دلگرم و امیدوار کند. باید صبر کنیم یک مدت بگذرد تا ببینیم این سازوکار شکل گرفته در انتخابات 1400 توسط اصلاحات قرار است چه کار کند و چه برنامه‌های عملی دارد که بتواند سبد رای خود را بسیج کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها