عیسی چمبر، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان مطرح کرد:

رایزنی با ظریف برای حضور در انتخابات 1400

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در عالم سیاست همه چیز ممکن است، اما صحبت‌های حزب ندا هنوز منجر به پذیرش از سمت ظریف نشده است، ما در حال رایزنی هستیم و امیدواریم که بتوانیم ظریف را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری متقاعد کنیم.

رایزنی با ظریف برای حضور در انتخابات 1400
کد خبر: 465900
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۰۸:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عیسی چمبر عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان با اشاره به حضور برخی نام‌ها در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان به عنوان نامزد نهایی این جریان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: ساز و کار جبهه اصلاح طلبان در حال نهایی شدن است، این اسامی مطرح شده هم نامزدهایی هستند که حزب ندا در تلاش برای حضور آنها در انتخابات است و احتمالا اقبال بالایی هم خواهند داشت.

او با اشاره به اعلام محمدجواد ظریف مبنی بر عدم حضورش در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در عالم سیاست همه چیز ممکن است، اما صحبت‌های حزب ندا هنوز منجر به پذیرش از سمت از طرف او نشده است، ما در حال رایزنی هستیم و امیدواریم که بتوانیم او را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری متقاعد کنیم.

چمبر تصریح کرد: معتقدم که استقبال خوبی از حضور ظریف در انتخابات پیش رو صورت خواهد گرفت، اما نمی‌توان درباره اینکه ظریف یا سید حسن خمینی مورد استقبال بیشتری قرار بگیرند نظر داد، زیرا این امر ملزم به این است که تمام نفرات شمرده شوند، ولی ظریف چهره‌ای است که مورد استقبال اصلاح طلبان و اعتدالیون قرار خواهد گرفت.

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان با اشاره به مطرح شدن نامزدهای مستقل توسط هر یک از احزاب اصلاح طلب گفت: این اتفاق خوبی است که احزاب نامزدهای حزبی خود را معرفی کنند. ما اگر یک حزب اصلاح طلب و یا اصولگرای فراگیر داشتیم، نوعی رقابت درون جریانی مشابه اتفاقاتی که در سایر کشورها رخ می‌دهد به وجود می‌آمد، اما الان اتفاق بدی نیست که هر یک از احزاب گزینه‌ها و برنامه‌های خود را اعلام کنند و با توجه به اقبال آنها در جامعه در فضای چند هفته مانده به انتخابات به برآیند افکار عمومی به یک جمع بندی برسند.

فعال اصلاح طلب تصریح کرد: هنوز اصلاحات به مرحله معرفی نامزد نرسیده ‌است و این امر نیاز به زمان دارد، باید در ابتدا گزینه‌های مطرح شده حرف‌های خود را با افکار عمومی مطرح و سفرهای خود را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز کنند و در نهایت چند هفته مانده به انتخابات دید که اقبال به کدام سمت بیشتر است.

او در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات هنوز مانند گذشته مشکل کشور را سیاست خارجی می‌داند؟ گفت: معتقدم که حتی مشکل سیاست خارجی ما هم به سبب نابسامانیِ نظام تدبیر در کشور است، البته درست است که نظام سلطه مشکلاتی برای ما ایجاد کرده اما حتی در حوزه‌هایی که می‌توانستیم بهتر عمل کنیم نظیر مشکلات منطقه ضعف‌هایی داشته ایم که به نظام سیاست گذاری ما باز می‌گردد.

چمبر بیان کرد: مهم‌ترین مسائل ایران ورای مسائل حوزه‌ای نظیر سیاست خارجی، سلامت و آموزش است، معتقدم که مهم‌ترین نگرانی کشور این است که ما بتوانیم در یک فضای سیاسی سالم و به دور از هرگونه مسائل سخت گیرانه تمام افکار عمومی کشور را متوجه مسائل کرده و از دل آن تصمیم بگیریم که کدام یک از مسائل اولویت دارد.

عضو شورای مرکزی اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که آیا رفتن اصلاح طلبان به سمت محمدجواد ظریف به معنی اولویت بیشتر مسائل سیاست خارجی برای آنهاست؟ گفت: قاعدتا به همین مفهوم است. اما به طور شفاف باید گفت که در کشور ما وضعیت قانون احزاب و قانون انتخابات‌مان مشکلات بیشتری از مسائل سیاست خارجی برای ما ایجاد کرده است، اگر ظریف بتواند اجماع کلی ایجاد کند می‌تواند در این زمینه هم موثر باشد، یعنی مهم‌تر از افراد رویکردها موثر هستند. در حال حاضر هنوز نظام دیپلماسی ما شفاف نبوده و جایگاه احزاب مشخص نیست، بنابراین وقتی نظام انتخاباتی ما خود دچار چالش است نمی‌تواند چالش‌های اصلی کشور را حل و فصل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها