رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران مطرح کرد:

افزایش 15 تا 20 درصدی مصرف بنزین در صورت لغو منع تردد ایام نوروز

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با پیش‌بینی افزایش 15 تا 20 درصدی مصرف بنزین در صورت لغو منع تردد ایام نوروز، گفت: چنانچه ممنوعیت تردد اعمال شود افت مصرف بنزین خواهیم داشت.

افزایش 15 تا 20 درصدی مصرف بنزین در صورت لغو منع تردد ایام نوروز
کد خبر: 465915
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۰۹:۰۸:۴۶

اعتمادآنلاین| همایون صالحی درباره وضعیت تامین سوخت و آمادگی جایگاه‌ها در ایام نوروز اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا و محدودیت‌هایی را که وزارت بهداشت قائل شده، بعید است میزان مصرف به قبل از سال 99 برسد، اما در هر حال مطمئنا جایگاه‌داران برای ارائه خدمات و سوخت‌رسانی به مردم مشکلی ندارند.

وی با اشاره به اوضاع تغییر مصرف در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: در سال 98 بعد از اعمال سهمیه‌بندی، میزان مصرف سوخت 30 درصد کاهش یافت یعنی از حدود به طور متوسط 95 میلیون لیتر عرضه به حدود 75 میلیون لیتر رسید. پس از شیوع کرونا و از اسفندماه به بعد میزان کاهش حتی تا 60 درصد افزایش پیدا کرد و به حدود 40 میلیون لیتر و در برخی روزهای فروردین حتی به حدود 22 میلیون لیتر و ارقام بی‌سابقه رسید.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران تصریح کرد: زمانی که پروتکل‌های بهداشتی کمرنگ، محدودیت‌ها کاهش و ترددها بیشتر شد، میزان مصرف آرام‌آرام افزایش پیدا کرد و در سال 99 به حدود 75 میلیون لیتر و در برخی روزها 80 تا 82 میلیون لیتر فروش روزانه رسید.

وی درباره رقم تغییر مصرف در ایام تعطیلات نوروز گفت: سال‌های گذشته ایام نوروز بین 20 تا 25 درصد افزایش عرضه و فروش سوخت داشتیم، اما امسال به دلیل مسئله کرونا و اینکه هنوز نمی‌دانیم دولت چه محدودیت‌هایی را برای تردد و سفرها در نظر می‌گیرد، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت.

صالحی تاکید کرد: چنانچه برای تعطیلات نورزو ممنوعیت تردد اعمال شود افت مصرف بنزین خواهیم داشت. یعنی از رقم کنونی هم مصرف بنزین کمتر می‌شود؛ زیرا ادارات، آموزشگاه‌ها، بسیاری مراکز دولتی، خدماتی و ضروری تعطیل می‌شوند بنابراین میزان مصرف فروکش می‌کند.

وی پیش‌بینی کرد که اگر محدودیت تردد برای نوروز لغو و یا تاحدی کمتر شود، میزان مصرف بنزین بین 15 تا 20 درصد افزایش یابد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها