تحقیقات دادستانی منهتن از کارچاق‌کن سابق ترامپ درباره جرایم مالی او

به گفته منابع آگاه، دفتر دادستانی منطقه منهتن نیویورک روز پنجشنبه در ادامه تحقیقات درباره جرایم مالی احتمالی رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از «مایکل کوهن» وکیل سابق وی تحقیق کرد.

تحقیقات دادستانی منهتن از کارچاق‌کن سابق ترامپ درباره جرایم مالی او
کد خبر: 465988
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۱۳:۲۸:۱۷

اعتمادآنلاین| دادستان منطقه منهتن و یک دادخواه برجسته تازه استخدام شده روز پنجشنبه به عنوان بخشی از تحقیقات درباره معاملات تجاری رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «مایکل کوهن» وکیل سابق وی را مورد پرسش قرار دادند.

این بازجویی بعد از آن انجام شد که «مارک پومرانتز» که تجربه زیادی در جرایم یقه سفید (در اشارات حقوقی و قانونی دلالت بر سوءاستفاده افراد بلندپایه از مقام خود که بیشتر با جرایم مالی همراه ‌است) و جرایم سازمان یافته دارد به تیم تحقیقات دادستان منطقه منهتن درباره تجارت خانوادگی ترامپ پیوست.

به گفته سخنگوی دادستان منطقه منهتن نیویورک، پومرانتز کار خود را به عنوان دستیار ویژه دادستان دوم فوریه (14 بهمن) آغاز کرد.

به گفته این منابع، استخدام این فرد، بخشی از اقدامات اخیر تحقیقات دادستانی از جمله صدور بیش از ده حکم احضاریه جدید در روزهای اخیر است. یکی از آن‌ها برای شرکت Ladder Capital Finance بوده که یکی از تامین‌کنندگان اصلی منابع مالی املاک و مستغلات تجاری رئیس‌جمهور سابق آمریکاست.

به گزارش رویترز، به نقل از یک منبع مطلع، «سایروس ونس» دادستان منهتن نیویورک مصاحبه‌هایی هم با کارکنان این شرکت داشته است.

دفتر دادستان منطقه منهتن جزئیات چندانی از این تحقیقات اعلام نکرد اما در پرونده‌های دادگاه متذکر شد که بر روی رفتارهای مجرمانه گسترده و طولانی مدت احتمالی در سازمان ترامپ، از جمله جعل سوابق و کلاهبرداری بیمه‌ای و مالیاتی تمرکز دارد.

به طور جداگانه، دادستان کل نیویورک هم تحقیقاتی مدنی درباره این موضوع را هدایت می‌کند که آیا شرکت ترامپ ارزش املاک خود را به دروغ گزارش کرد تا بتواند وام و مزایای اقتصادی و مالیاتی دریافت کند.

مشخص نیست که در مصاحبه روز پنجشنبه با کوهن که پنجمین مورد با دفتر دادستانی منهتن بوده، چه مسائلی مطرح شد. اما بنابراین گزارش، این مصاحبه‌ها نشان دهنده علاقه شدید به دستیابی به اطلاعات کوهن درباره امور مالی سازمان ترامپ است.

پیشتر و در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اقدام دونالد ترامپ به عفو خود پیش از ترک کاخ سفید، وکیل شخصی و کار‌چاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت از وی خواسته شده با نهادهای مختلف دولت برای شهادت دادن درباره تخلف ترامپ و خانواده‌اش همکاری کند.

وی در این خصوص نوشت: از من خواسته شده و من پذیرفته‌ام که با چند آژانس مختلف دولتی برای دادن شهادت درباره تخلفات ترامپ و خانواده‌اش همکاری کنم. من این کار را تا حد زیادی به این خاطر انجام می‌دهم که ترامپ و خانواده‌اش تلاش کردند دموکراسی آمریکا را از بین ببرند و خوشبختانه نتوانستند.

در آخرین تحقیقات، دادستان‌های نیویورک ساعت‌ها با کوهن درباره مسائل مالی ترامپ گفت‌وگو کرده بودند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» به نقل از سه منبع مطلع از این جلسه گزارش داده بود این مصاحبه را دفتر دادستانی منهتن انجام داد و بخشی از آن بر ارتباط ترامپ با دویچه بانک آلمان متمرکز بود.

کوهن تا سال 2018 برای ترامپ کار می‌کرد و از آن زمان به یکی منتقدان اصلی وی تبدیل شده است.

تحقیقات در منهتن در سال 2018 آغاز شد و تمرکز اولیه آن بر روی پرداخت‌هایی بود که دو زن می‌گفتند در ازای سکوت درباره روابط غیر اخلاقی خود با ترامپ به آن‌ها پرداخت شده است، اما بعدها به فعالیت‌های تجاری بزرگ ترامپ کشانده شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها