امام جمعه قم:

بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم‌ها ممکن است

امام جمعه قم گفت: بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم‌ها ممکن است و به هیچ شیوه دیگری ایران تن نخواهد داد. امروز هم حرف ما منطق و عمل به پیمان‌هاست و طبق فرمان رهبری عمل خواهد شد.

بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم‌ها ممکن است
کد خبر: 465999
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۱ ۱۳:۵۹:۳۹

اعتمادآنلاین| امام جمعه قم با بیان اینکه بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم‌ها ممکن است و به هیچ شیوه دیگری ایران تن نخواهد داد خطاب به غربی‌ها گفت: پیشینیان شما در تمنای شکست ایران باختند و دیدند که ملت بزرگ کوتاه نمی آید و امروز هم حرف ما منطق و عمل به پیمان‌هاست و طبق فرمان رهبری عمل خواهد شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم‌ها ممکن است و به هیچ شیوه دیگری ایران تن نخواهد داد خطاب به غربی‌ها گفت: پیشینیان شما در تمنای شکست ایران باختند و دیدند که ملت بزرگ کوتاه نمی آید و امروز هم حرف ما منطق و عمل به پیمان‌هاست و طبق فرمان رهبری عمل خواهد شد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: دعاها و نیایش‌های ماه رجب کمک خوبی برای تقویت مبانی اعتقادی است.

وی با اشاره به مسئله رسیدگی به بودجه از سوی دولت و مجلس اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به بودجه اشکالاتی وارد کرد و لازم بود که اشکالات برطرف شود و اکنون فرآیند تصویب را طی می کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه باید سیاست‌های مهمی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند بیش از این در بودجه مورد توجه قرار گیرد، افزود: بخشی از این رفت و برگشت‌های بودجه به خاطر عمل به توصیه‌ها و تاکیداتی که رهبری برای مصالح کشور و مردم عزیز داشتند، بود.

وی با بیان اینکه باید در مسئله بودجه قرار بر این باشد که از خام فروشی معادن و صادرات نفت و گاز خام در حد توان پرهیز شود، اضافه کرد: این آرزوی دیرینه است و ای کاش بودجه کشور از ابتدا بر پایه خام فروشی معادن و ذخایر نفتی بنا نشده بود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید با تقویت بخش‌های دیگر اقتصاد و صنعت و تولید در حد توان بودجه را از وابستگی به نفت و خام فروشی دور کنیم، یادآور شد: باید با روحیه جهادی و نگاه بلند در این زمینه گام برداشته شده و مردم نیز باید همراهی لازم را داشته باشند. می توان با تقویت تولید و فرآوردهای معدنی به درآمدهای بسیار بالاتری دست یافت.

وی با اشاره به شرایط زندگی مردم گفت: اقشار آسیب پذیر و جامعه بزرگی که امروز در مرز خط فقر یا زیر خط فقر زندگی می‌کنند باید در بودجه مورد حمایت هدفمند و دقیق قرار گیرند.

اعرافی با تاکید بر اینکه ضروری است مقوله جمعیت، ازدواج و تعالی جمعیت در بودجه مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: 10 سال است که از آغاز فاجعه جمعیتی گذشته و در سه دوره مجلس این قانون معطل است و باید این را بدانیم که رشد جمعیت امروز جایگزین جمعیت مورد نیاز نیست. باید در بودجه و قوانین کشوربه زمینه سازی رشد جمعیت توجه لازم صورت گیرد و مردم نیز باید به این مسئله توجه کنند.

وی تصریح کرد: 10 میلیون جمعیت در شرایط ازدواج هستند و اگر اینها به ازدواج اهتمام داشته و دو فرزند داشته باشند مشکل امروز حل می‌شود و اگر این مسئله حل نشود 20 سال دیگر با مشکلات عدیده روبه رو می شویم.

مدیر حوزه‌های علمیه شفافیت بودجه در شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کنترل قاچاق، فرار مالیاتی و فساد سه آسیب بزرگی است که همه توان کشور را در خود هضم می‌کند.

وی یادآور شد: در این مسئله قوه قضاییه وارد شده و اقدامات خوبی صورت گرفته ولی اینها کافی نیست و باید مردم کمک کرده و دستگاه‌ها بیدار شده و به جای پرداختن به حواشی بی نتیجه، مسائل اصلی مورد توجه قرار گیرد و این وظیفه ملت، دولت و مسؤولان است.

اعرافی با اشاره به اینکه موضع کشور در خصوص برجام در سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب تبیین شد، گفت: بازگشت ایران به برجام فقط با عمل و اقدام درست و رفع تحریم‌ها ممکن است و به هیچ شیوه دیگری ایران تن نخواهد داد. این پیمان شکن‌ها که نتوانستند روی پیمان خود بایستند بیانیه داده و متخلفان از وعده‌های رسمی که به امضای دنیا و سازمان ملل رسیده با کمال پررویی مطالبه گری می کنند.

وی تصریح کرد: پیشینیان شما در تمنای شکست ایران باختند و دیدند که ملت بزرگ کوتاه نمی آید و امروز هم حرف ما منطق و عمل به پیمان‌هاست و طبق فرمان رهبری عمل خواهد شد و انتظار از مسؤولان این است که ذره ای از این خط ترسیم شده عبور نکنند .

امام جمعه قم با بیان اینکه جریان‌های سیاسی نباید وسط معرکه پشت ملت را خالی کنند تاکید کرد: برخی مغرضانه و منافقانه سخنانی در همراهی دشمن می‌گویند که بسیار زشت و ناپسند است. ملت امروز باید یک دست و منسجم آخرین گام‌ها را برداشته و مقاومت خود را بر دشمن تحمیل کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضرورت توجه به نیازمندان در روزهای پایانی سال، استمرار کمک‌های مومنانه و رعایت مقررات سلامت و بهداشت را خواستار شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها