کد خبر: 466198
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۴:۲۰:۰۳
| |

ناوالنی به زندانی در منطقه مرکزی فدرال روسیه منتقل می شود

اولگا میخایلووا، یک وکیل آلکسی ناوالنی در پی یک جلسه استماع دادگاه شهر مسکو روسیه برای بررسی درخواست تجدید نظر در مجازات حبس این مخالف کرملین اظهار کرد، این دادگاه دادخواست تیم وکلای مدافع ناوالنی برای صدور حکم موقت آزادی وی در ارتباط با تصمیم اخیر دادگاه حقوق بشر اروپا در قبال آزادی وی را رد کرد.

ناوالنی به زندانی در منطقه مرکزی فدرال روسیه منتقل می شود
کد خبر: 466198
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۲ ۱۴:۲۰:۰۳

اعتمادآنلاین| البته قبل از آنکه دادگاه درخواست تجدید نظر در قبال حکم مجازات 3.5 سال حبس برای ناوالنی را رد کند، مجازات اولیه وی به میزان 1.5 ماه با در نظر گرفتن زمان حضور وی در بازداشت خانگی کاهش یافت.

میخایلووا به خبرنگاران گفت: ما متن کامل حکم استیناف را در عرض یک هفته دریافت خواهیم کرد و آن زمان خواهیم فهمید که چرا دادگاه درخواست صدور حکم موقت آزادی را که دادگاه حقوق بشر اروپا مطابق با قانون سی و نهم اعمال کرده و خواستار آزادی شد، رد کرده است.

این وکیل تصریح کرد که روسیه معمولا از احکام دادگاه حقوق بشر اروپا تبعیت می‌کند.

میخایلووا ادامه داد: این حکم در پرونده‌های مربوط به استرداد و نیاز به کمک پزشکی، زمانی که شخصی عملا در شرف مرگ است اعمال می‌شود. دادگاه حقوق بشر اروپا در نظر گرفت که جان ناوالنی با توجه به حضور او در زندان بعد از مسموم شدنش بدون مطرح کردن یک پرونده کیفری، تهدید می‌شود. دادگاه حقوق بشر اروپا نگرانی‌های ما درباره تهدید شدن جان او را معتبر دانست و به همین دلیل چنین تدابیر بی سابقه‌ای را اجرا کرد اما این تصمیم همچنان اجرا نشد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه گفت، آلکسی ناوالنی که در ارتباط با یک پرونده کیفری کلاه برداری مربوط به شرکت ایو روشه به مجازات حبس محکوم شده، احتمالا به زندانی در منطقه مرکزی فدرال منتقل می‌شود.

منبع مذکور گفت: ناوالنی در محتمل‌ترین حالت به زندانی در منطقه مرکزی فدرال روسیه منتقل خواهد شد.

این ممکن است در طی روزهای آینده رخ دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها