سیاستمداران چگونه از تیم‌های محبوب خودشان حمایت می‌کنند؟

اکثر سیاستمداران زندگی فوق‌العاده شلوغی دارند، ساعت‌های طولانی را برای خدمت به شهروندان می‌گذرانند و زندگی شخصی خودشان را مدیریت می‌کنند. با این حال، خیلی از آنها هنوز هم در برنامه‌ریزی‌های‌شان زمانی را برای حمایت از تیم محبوب فوتبالشان در نظر می‌گیرند.

سیاستمداران چگونه از تیم‌های محبوب خودشان حمایت می‌کنند؟
کد خبر: 466288
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اکثر سیاستمداران زندگی فوق‌العاده شلوغی دارند، ساعت‌های طولانی را برای خدمت به شهروندان می‌گذرانند و زندگی شخصی خودشان را مدیریت می‌کنند. در این میان سخت تلاش می‌کنند تا نام‌شان را از رسوایی‌ها دور نگه دارند! با این حال، خیلی از آنها هنوز هم در برنامه‌ریزی‌های‌شان زمانی را برای حمایت از تیم محبوب فوتبالشان در نظر می‌گیرند. اگرچه برخی هم از عشق به یک باشگاه به عنوان ابزاری سیاسی استفاده می‌کنند و این امر باعث می‌شود تا خودمانی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر جلوه کنند. (ما اسمی از آن‌ها نمی‌آوریم اما تصویر دیوید کامرون در بالای این لیست خودنمایی می‌کند!) لیستی از مشهورترین سیاستمداران فوتبال دوست می‌آوریم.

دیوید کامرون


نخست وزیر انگلیس، دیوید کامرون چندان از این موضوع خوشش نمی‌آید که مردم او را به جای آنکه بیشتر به عنوان فارغ‌التحصیل آکسفورد که در اوقات فراغتش اسب سواری می‌کند بشناسند، او را به عنوان هوادار استون ویلا می‌شناسند. عمویش سِرویلیام داگدیل رئیس باشگاه استون ویلا است و او را وقتی که 13 ساله بود به تماشای اولین بازی‌اش برد. سال 2004، وقتی دیوید در پارلمان گفت که طرفدار فوتبال نیست اعتبار هواداری خود را زیر سؤال برد.

سیلویو برلوسکنی


سیلویو برلوسکنی سخت مشغول اداره ایتالیا، گرداندن امپراطوری رسانه‌ای و فرار از مالیات بود اما همیشه برای میلان محبوبش وقت کافی دارد. او باشگاه را در سال 1986 خرید و آن را از ورشکستگی نجات داد و سرمایه کافی را در اختیار باشگاه قرار داد تا بتواند در عرض سه سال اولین جام اروپایی‌اش را بعد از دو دهه دریافت کند. البته او سرانجام از میلان دل کند و حالا صاحب باشگاه مونتسا است، اما این هم باعث نمی‌شود هوادار معروف روسونری نباشد.

آنگلا مرکل


صدراعظم آلمان آنگلا مرکل عاشق بازی زیباست و معمولاً به عنوان مقام رسمی در مسابقات ملی حضور پیدا می‌کند، تا تیم ملی آلمان را تشویق کند. او به طور واضح طرفدار پر و پا قرص باستین شواین‌اشتایگر، هافبک پیشین تیم ملی آلمان است. مرکل همچنین در سطح باشگاهی هم طرفدار تیم انرژی کوتبوس در بوندسلیگا است.

فرانسوا اولاند


فرانسوا اولاند در شمال فرانسه و شهر روئن متولد شد اما در واقع یکی از طرفداران موناکو است. او با حس قدردانی از تیری آنری، دیوید ترزگه و گلن هادل بازیکنان سابق موناکو صحبت می‌کند.

شاهزاده آلبرت دوم


نیاز به حدس زدن نیست که شاهزاده آلبرت دوم از موناکو طرفدار کدام تیم است. فرمانروای ثروتمند همیشه برای تماشای مسابقات به استادیوم «استادو لوئی دوم» می‌رود و خانواده‌اش بخشی از سهامداران باشگاه هستند.

جورج گالووی


جورج گالووی که سیاستمدار جنجالی و حاشیه‌سازی است یکی از طرفداران بزرگ سلتیک است. در واقع، این عضو پارلمان کتابی نوشت با عنوان «فصل باز: داستان نیل لنون» و در آن با جزئیات تاثیرات مذهبی و سیاسی بر روی سلتیک و مشکلاتی که برای مربی‌اش ایجاد کرده را شرح داد.

ولادیمیر پوتین


ولادیمیر پوتین احتمالاً وقت زیادی برای فوتبال ندارد اما این رئیس جمهور روسی اهل سنت پترزبورگ است و به عنوان یکی از هواداران سرسخت زنیت به حساب می‌آید. اگر بخواهیم حدس بزنیم می‌گوییم بازیکن مورد علاقه‌اش هالک ستاره برزیلی پیشین زنیت بوده، چرا که هر دوی‌شان علاقه دارند تا بدون تیشرت عکس بگیرند!

باراک اوباما


وقتی تیم گلکسی در سال 2013 از کاخ سفید دیدار کرد باراک اوباما مهارت‌های فوتبالی خود را نشان داد اما این رئیس جمهور سابق آمریکا ظاهرا طرفدار وستهام است. قدمت طرفداری او از این تیم به سال 2003 برمی‌گردد وقتی برای تماشای بازی به لندن رفته بود. در واقع هر زمانی که وقت داشته باشد به تماشای بازی این تیم می‌نشیند.

ماریانو راخوی


ماریانو راخوی در سال 2011 نخست وزیر اسپانیا شد و به طرفداری از رئال مادرید مشهور است. روزنامه «آ اس» اسپانیا نوشت که او بیش از ربع قرن است که یکی از هواداران سرسخت سپیدپوشان به شمار می‌آید.

انریکو لتا


بر طبق گزارشات روزنامه بین‌المللی تجارت «تایمز»، انریکو لتا که نخست‌وزیر سابق و وزیر کشاورزی ایتالیا بوده است از هواداران بزرگ میلان است. حمایتش از روسونری شاید ربطی به این موضوع داشته باشد که او برادرزاده جانی لتا، دستیار سیلویو برلوسکنی است.

گوردون براون


نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده فعلی حزب کارگر، گوردون براون در کرک‌کالدی و مجاورت راث راورز بزرگ شد. اگرچه تصور اینکه او اصلاً علاقه‌ای به چیزی داشته باشد دشوار است، یکی از طرفداران راورز است و یک بار به روزنامه «گاردین» گفته بود که از سن 7 یا 8 سالگی بازی آنها را دنبال می‌کرده است. براون در سال 2005 با خریدن بخشی از سهام راورز، آینده مالی این باشگاه را تامین کرد.

جک استرا


جک استرا در اسکس متولد شد و از سال 1979 نماینده حزب کارگر بلکبرن و از هواداران تیم بلکبرن بود. کارآفرین محلی به نام جک واکر، کسی که باشگاه را خریده بود و آن را در سال 1995 به رده بالای لیگ برتر رساند، در سال 1998 عنوان رئیس افتخاری باشگاه را به جک استرا داد.

اندی برنهام


اندی برنهام نه تنها بازیکنی محبوب و شایسته است بلکه از طرفداران همیشگی تیم اورتون به شمار می‌رود.

کریستینا کرچنر


کریستینا کرچنر در سال 2007 رئیس جمهور آرژانتین شد. کرچنر که در لا پلاتا متولد شده علاوه بر حمایت از تیم ملی آرژانتین، از طرفداران پر و پا قرص خیمناسیا لاپلاتا نیز به حساب می‌آید. تیمی که دیگو مارادونا تا روز آخر عمرش مربی آن بود.

لوئیس ایناچیو لولا دا سیلوا


لوئیس ایناچیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور سابق برزیل بود. لولا وقتی بچه بود به سائو پائولو نقل مکان کرد و از هواداران سرسخت کورینتیانس شد.

نیک کلگ


معاون نخست وزیر، نیک کلگ، در دهکده مرفه شلفونت سنت‌گیلز در باکینگام‌شایر به دنیا آمد و همانجا بزرگ شد؛ منطقه‌ای برای طرفداران طبقه متوسط آرسنال. وقتی آرسنال در لیگ قهرمانان بازی را به بایرن مونیخ واگذار کرده بود، کلگ در مصاحبه‌ای گفته بود که قلبش شکست.

اد میلیبند


اد میلیبند را زمانی به عنوان هوادار بیسبال و فوتبال آمریکایی میشناختند. اما خودش ادعا کرد که از هواداران لیدزیونایتد است.

گلندا جکسون


گلندا جکسون دو مرتبه جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره آکادمی اواردز دریافت کرد و نماینده مجلس همپستد و کیلبورن هم شد. بنابراین کاملاً طبیعی است که بگوییم او زندگی پر زرق و برقی دارد. اما تیمی که طرفدارش است پر زرق و برق نیست. او در ویرال متولد شد و از لیورپول و اورتون چشم پوشید و به طرفداری از تیم ترانمیر راورز پرداخت.

فلیپ کالدرون


رئیس جمهور سابق مکزیک فلیپ کالدرون در موریلا متولد شد و به همین خاطر از طرفداران بزرگ مونارکاس مورلیا در لیگ مکزیک است. وقتی آنها در سال 2013 قهرمان شدند کالدرون بلافاصله خوشحالی‌اش را در توییتر بروز داد.

سباستین کو


سباستین کو که از دوندگان المپیک هم بوده است از طرفداران چلسی است. عشقش به آبی‌ها آنقدر زیاد است که زمانی ادعا می‌کرد که حاضر است به همراه رفیقش استیو ردگریو تمام هفت مدال المپیکشان را بدهند تا شاهد قهرمانی چلسی در لیگ قهرمانان 2012 باشند.


منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها