کد خبر: 466300
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۰۸:۵۳:۵۸
| |

شورای همکاری خلیج فارس خواستار حل مسالمت‌آمیز اختلافات در سومالی شد

شورای همکاری خلیج فارس درباره حوادث خشونت‌بار در سومالی که به کشته و زخمی شدن تعدادی در موگادیشو پایتخت این کشور منجر شد، ابراز نگرانی کرد.

شورای همکاری خلیج فارس خواستار حل مسالمت‌آمیز اختلافات در سومالی شد
کد خبر: 466300
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۰۸:۵۳:۵۸

اعتمادآنلاین| نایف الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس همه طرف‌های درگیر در سومالی را به آرام‌سازی و حل مسالمت‌آمیز اختلافات از طریق مذاکرات و دستیابی به توافق ملی فراخواند.

الحجرف تأکید کرد که گفت‌وگوی سازنده و دستیابی به توافق سیاسی، امنیت و توسعه در کشور را تقویت خواهد کرد.

ب

در درگیری‌هایی که عصر پنج‌شنبه بین نیروهای دولتی و نیروهای امنیتی وابسته به ائتلاف نامزدهای معارض ریاست‌جمهوری رخ داد، چهار نفر کشته و هفت نفر نیز زخمی شدند.

در همین ارتباط «شریف شیخ احمد» رئیس‌جمهور سابق و یکی از رهبران ائتلاف نامزدهای ریاست جمهوری گفت که نیروهای امنیتی به هتل محل اقامت اعضای این ائتلاف یورش برده‌اند.

وی دولت را به سرکوب مردم و ممانعت از بیان دیدگاه‌های خود متهم کرد و در مقابل دولت نیز اعلام کرد که برخی «شبه‌نظامیان» سعی داشتند به تأسیسات نظامی و دولتی حمله کند.

در همین ارتباط سازمان‌ ملل ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌ها در پایتخت سومالی، اعلام کرد که درگیری‌های مسلحانه در موگادیشو نیاز به برگزاری مذاکرات فوری بین دولت و روسای اقلیم‌های سومالی برای پایان دادن به اختلافات سیاسی و برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی را نشان می‌دهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها