سروری: باید چرخ‌های انقلاب را از باتلاق خارج کنیم

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما روزهای پرتنشی را تا 1400 در پیش داریم و بایستی بصیرت، آمادگی و نگاه کردن به مسائل اصلی و قرار نگرفتن در برابر حواشی مدنظر قرار دهیم و بدانیم که بایستی با تلاش همدیگر چرخ‌های این انقلاب را از باتلاقی که ایجاد کرده‌اند خارج کنیم.

سروری: باید چرخ‌های انقلاب را از باتلاق خارج کنیم
کد خبر: 466356
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۰:۴۲:۱۶

اعتمادآنلاین| پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در نشست مناطق شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شرایط کشور بسیار نامتجانس با ارزش‌های انقلاب اسلامی است و هیچ وجه مشترکی بین شرایط امروز ما از نظر اقتصادی و مردم‌مداری با آن چیزی که امام و رهبری می‌خواهند،‌ ندارد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ‌چرا باید مردم اینقدر در رنج باشند؟ چرا باید آنها در فشار و سختی باشند؟ و چرا باید وضعیت کشور به اینجا برسد؟ رهبر انقلاب در پایین‌ترین شرایط معیشتی و اقتصادی زندگی می‌کنند.

سروری ادامه داد:‌ در جلسه‌ای در وزارت کشور بودم که اصلاح‌طلبان اعلام می‌کردند شورای نگهبان جلوی مشارکت در انتخابات را گرفته و گزینشی عمل می‌کند و اصولگرایان دنبال کاهش مشارکت هستند، ولی من به ابراهیم اصغرزاده یکی از اصلاح‌طلبان آن جمع گفتم که شما سمبل مشارکت در انتخابات هستید؛ شما که عضو شورای شهر اول تهران بودید بلایی سر کشور آوردید که مشارکت 12 درصدی در ایران را رقم زدید که پایین‌ترین سطح مشارکت در کشور بود؛ چرا وقتی دولت در دست جریان اصلاح‌طلب می‌افتد مشارکت مردم به شدت کاهش پیدا می‌کند؟

وی اضافه کرد:‌ به ابراهیم اصغرزاده گفتم که در انتخابات شورای شهر که شورای نگهبان نیست ولی ضدانقلاب، اپوزیسیون، نهضت آزادی و جبهه ملی را آوردید تا مشارکت بالا برود ولی چرا اینگونه نشد؟ من همچنین به او گفتم که بی‌خود به مردم آدرس ندهید زیرا شما ناکارآمد هستید و اگر از دست‌تان برآید زمینه‌ساز بالندگی‌های اقتصادی را از کشور از بین می‌برید؛ شما فساد را زیاد می‌کنید و بعد از آن مردم با نظام قهر کرده و مشارکت پایین می‌آید و عملاً آنها با صندوق رأی قهر می‌کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود:‌ در تاریخ انقلاب هر موقع کشور در دستان جریان اصولگرا بوده مشارکت بالا رفته است، ولی هر موقع کشور در دست جریان اصلاح‌طلب بوده مشارکت پایین می‌آید.

سروری گفت: ما امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که دو ضلع مثلث کارآمدی در کشور یعنی قوه قضاییه و مجلس شکل گرفته و ضلع اصلی آن یعنی دولت مانده است که ممکن است در چند ماه آینده کوتاهی کرده و باید 8 سال شبانه‌روز جواب بدهیم و بگوییم که نظام برّی از آنها است و نظام کارآمد است ولی اینها ناکارآمد هستند.

وی افزود: وقتی می‌توانیم طعم شیرین کارآمدی را به مردم بچشانیم چرا این کار را نکنیم؛ اگر این راه را انتخاب کنیم کارآمدی نظام را نشان خواهیم داد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز وظیفه داریم که برای یک بار در طول 40 سال اخیر طعم شیرین هم‌افزایی ملی را برای خدمت به مردم نشان دهیم که اگر این اتفاق نیفتاد خسران زیادی را متحمل خواهیم شد.

سروری گفت: اگر اینگونه نباشد شاهد قوه قضاییه و مجلس متجانس با وجود دولت نامتجانس خواهیم بود و وضعیت امروز تکرار می‌شود یعنی مجلس تصویب می‌کند اما دولت اجرا نمی‌کند؛ در نهایت هم دعوا می شود؛ با این روش نمی‌توان تحریم، مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های جامعه را رفع کرد.

وی با اشاره به سفر قالیباف رئیس مجلس به مسکو افزود: رئیس مجلس به روسیه می‌رود و باید همه هویت ملی و اقتدار کشور پای این کار و این ظرفیت بیاید تا او بتواند برای کشور کارگشایی کند، اما به یکباره بلوا راه می‌افتد که چرا تقی با نقی و حسن با حسین ملاقات نکرده است؛ عملاً چاقوی مجلس در این سفر کند شده و می‌شکند؛‌ عملاً موجی از فحش، توهین و مسائل مختلف از داخل کشور پشت سر هیأت پارلمانی ایران قرار می‌گیرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ‌خداوند توفیق داد تا بتوانیم جلوه‌هایی از عنایت پروردگار را روز به روز و ساعت به ساعت انتخابات مجلس دیدیم، در حالیکه برخی شب‌ها فکر می‌کردیم که کار به بن‌بست رسیده است و در لحظه آخر راهی باز می‌شد.

سروری افزود: امروز باید تلاش کنیم که این راه را با قدرت بیشتر جلو ببریم تا جریان انقلاب بتواند به موفقیت بزرگ خود برسد؛ نه برای اینکه قدرت را به دست بگیرد بلکه برای آنکه قدرت را در استخدام خدمت بگیرد.

وی تأکید کرد: نباید اینبار اجازه بدهیم افراد فرصت‌طلب و آنهایی که به دنبال منابع شخصی، گروهی و حزبی هستند در دولت آینده جا خوش کنند بلکه باید با قدرت و اقتدار این امانت را به دست کسانی بدهیم که طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانند زیرا مردم کشورمان مستحق آن هستند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این شورا تشکیلاتی نیست که برای انتخاب برخی افراد وضع شده باشد بلکه برای انقلاب وضع شده است.

سروری افزود: انتخابات 1400 شرایط ویژه‌ای دارد و ما بین دوگانه ناکارآمدی و کارآمدی نظام قرار گرفته‌آیم و اگر دو ضلع مثلث به ضلع اصلی آن اضافه شود یک هم‌افزایی برای سه قوه به منظور ارائه خدمت به مردم ایجاد می‌شود؛ اگر این اتفاق نیفتاد ما حداقل چهار سال طلایی به جای خدمت به مردم شاهد نزاع، درگیری،‌ اختلاف و عدم اجرای توانمندی‌های نظام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه باید دست به دست هم بدهیم تا پایانی بر ناکارآمدی‌ها باشیم، گفت: قرار است خدمت اصلی ما به مردم بعد از انتخابات باشد و ما به عنوان کسانی که مطالبه حق و عدل را از مجلس و قوه قضاییه و دولت داشته باشیم باید با قدرت عمل کنیم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تاکنون حدود 85 هزار نفر در شورای ائتلاف ثبت‌نام کرده‌اند یعنی اینکه یک لشکر بزرگ انقلابی به دنبال جبران خسارت قبل هستند. ولی باید بعد از آن نظارت و مطالبه‌گری کنند تا در دولت آینده که ان‌شاءالله انقلابی باشد مطالبه‌گر اصلی باید ما باشیم؛ فرض اگر دیدیم که کوتاه می‌آیند و اگر دیدیم مسئولی از ریل اصلی خود خارج می‌شود باید شورای ائتلاف فریاد بزند. اگر دیدیم در کار مسئولی کاستی وجود دارد باید فریاد بزنیم.

سروری تصریح کرد:‌ ما چهار ماه طوفانی را در پیش داریم و شاهدیم بازی‌های مختلف سیاسی در کشور شکل گرفته است؛ یک روز سفر هیأت پارلمانی را دوقطبی می‌کنند و به دنبال اختلاف‌افکنی در درون جریان هستند و حتی می‌گویند سفر مجلسی‌ها و قوه قضاییه‌ها اینگونه است و آنگونه است. ضمن اینکه متأسفانه برخی‌ها هم در زمین بازی دشمن قرار می‌گیرند.

وی افزود: باید حواسمان را جمع کنیم و بدانیم دشمن در حال طراحی برای ما است؛ ما روزهای پرتنشی را تا 1400 در پیش داریم و بایستی بصیرت، آمادگی و نگاه کردن به مسائل اصلی و قرار نگرفتن در برابر حواشی مدنظر قرار دهیم و بدانیم که بایستی با تلاش همدیگر چرخ‌های این انقلاب را از باتلاقی که ایجاد کرده‌اند خارج کنیم و همانطور که در عرصه‌های مختلف انقلاب توانسته‌ایم کارآمدی این نظام را نشان دهیم این موضوع را باید تکرار کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها