استفن کلمنت:

اتحادیه اروپا از تلاش‌های مدیرکل آژانس در ایران حمایت می‌کند

همزمان با سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی گفت که این اتحادیه از تلاش‌های مدیرکل برای دستیابی به تفاهم درباره تداوم نظارت‌های ضروری آژانس در ایران، حمایت می کند.

اتحادیه اروپا از تلاش‌های مدیرکل آژانس در ایران حمایت می‌کند
کد خبر: 466392
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۱:۵۹:۲۳

اعتمادآنلاین| استفن کلمنت روز یکشنبه با انتشار پیامی در توئیتر افزود که نظارت‌های آژانس بخش مهمی از چارچوب برجام بشمار می‌رود.

پیشتر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزارت امور خارجه اتریش هم سفر مدیر کل آژانس به تهران را مهم ارزیابی کرده و از تلاش‌های وی حمایت کردند.

رافائل گروسی شنبه شب برای دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی و گفت‌وگو درباره آخرین تحولات در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی وارد تهران شد.

او در بدو ورود به تهران مورد استقبال بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی ایران و کاظم غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

او ساعتی پیش با علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی برای هماهنگی جهت اجرای همزمان «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» و فعالیت‌های پادمانی آژانس وارد مذاکره شد. گروسی قرار است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه هم ملاقات کند.

دومین سفر گروسی به ایران از زمانی که سکان مدیرکلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در اختیار گرفته، درشرایطی انجام می‌شود که شمارش معکوس برای پایان ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی تهران(5 اسفند) برای پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی و توقف اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام آغاز شده است.

نخستین سفر گروسی به تهران در اوایل شهریور امسال به دعوت مقامات جمهوری اسلامی و در راستای تداوم همکاری‌ها وتعهدات ایران به عنوان عضو این نهاد بین المللی انجام شد .

مدیرکل آرژانتینی آژانس بین المللی انرژی اتمی در شرایطی متفاوت و حساس و با ماموریتی خاص به تهران سفر کرده است. او متعهد شده که بی‌طرفی، استقلال و حرفه‌ای گری را اصول اساسی کار آژانس قرار دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها