کد خبر: 466393
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۲:۰۳:۰۵
| |

طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرد:

معرفی کاندیدای حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات 1400

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: هر حزبی که عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان است براساس معیارهای خود کاندیدا انتخاب می‌کند پیشنهادات در جبهه مطرح می‌شود و معیارهای مشترکی احصا می‌شود و کاندیدایی که بیشترین قرابت را با معیارهای مشترک داشت انتخاب و معرفی خواهد شد.

معرفی کاندیدای حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات 1400
کد خبر: 466393
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۲:۰۳:۰۵

اعتمادآنلاین| عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی عنوان کرد: اصولگرایان باید به این سوال پاسخ بدهند که چرا فضا و امکانات برای هر دو طرف فراهم نیست تا در فضایی برابر رقابت کنند.

«یدالله طاهرنژاد»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در رابطه با نحوه معرفی کاندیداها در حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات 1400 و زمان معرفی کاندیدا توسط این حزب گفت: هر حزبی که عضو ائتلاف اصلاح‌طلبان است براساس معیارهای خود کاندیدا انتخاب می کند پیشنهادات در جبهه مطرح می شود و معیارهای مشترکی احصا می شود و کاندیدایی که بیشترین قرابت را با معیارهای مشترک داشت انتخاب و معرفی خواهد شد.

اوافزود: برای انتخاب کاندیدا احزاب، لازم نیست معیارهای سایر احزاب عضو جبهه را در نظر بگیریم هر حزبی بنا بر معیارهای خود کاندیدا خود را انتخاب می کند البته ما تا جایی که کاندیدا خود را به ائتلاف معرفی کنیم فاصله زیادی داریم.

طاهرنژاد با تاکید بر اینکه کارگزاران تا قبل از نتایج احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان معرفی کاندیدا ندارد، افزود: ما بنا نداریم تا قبل از ثبت نام کاندیداها و قبل از گذر از فیلتر شورای نگهبان از کاندیداهایمان رونمایی کنیم.

او در رابطه با کاندیداتوری محسن‌ هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات 1400 و معرفی او از سوی حزب کارگزاران اظهار کرد: همیشه در حزب رییس شورای مرکزی می تواند یکی از گزینه‌های محتمل برای کاندیداتوری باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از اینکه در روند معرفی کاندیدا و احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان و اینکه اصلاح‌طلبان شرایطی مساوی با اصولگرایان ندارند، اضافه کرد: باید از اصولگرایان پرسید چرا فضایی را ایجاد کرده اید که اصلاح‌طلبان نتوانند کاندیدای خود را معرفی کنند و کاندیدا ما مورد تخریب قرار بگیرد و ابزاری ایجاد شود تا شورای نگهبان مانع از ورود آنها به عرصه رقابت شود؟

او افزود: اصولگرایان باید به این سوال پاسخ بدهند که چرا فضا و امکانات برای هر دو طرف فراهم نیست تا در فضایی برابر رقابت کنند؟ آنها با فراغت کاندیدای خود را در فضای عمومی معرفی می کنند ولی اصلاح‌طلبان باید با خوف و رجا پیش بروند.

طاهرنژاد در پایان در رابطه با تفاوت شورای عالی اصلاح‌طلبان با نهاد اجماع‌ساز گفت: مطمئنا نهاد اجماع ساز براساس قانون احزاب فعالیت خواهد کرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها