کد خبر: 466398
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۲:۰۸:۰۰
| |

در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰:

فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از 50 درصد باید به وزارت اقتصاد ارسال شود

مجلس شورای اسلامی، برخی از دستگاه‌ها را مکلف به ارسال فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از 50 درصد خود به وزارت امور اقتصادی و دارایی کرد.

فهرست شرکت‌های دارای سهام کمتر از 50 درصد باید به وزارت اقتصاد ارسال شود
کد خبر: 466398
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400 با بند (ج) ردیف 3 تبصره 2 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این مصوبه، وزراء و رؤسای ذی‌ربط دستگاه‌های موضوع ماده (29) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 14 /12 /1395 با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلفند تا پایان خرداد ماه سال 1400 فهرست شرکت‌های زیرمجموعه خود که مجموع سهام دولت و شرکت‌های دولتی در آنها کمتر از پنجاه‌درصد (50%) است را به همراه میزان سهام تحت تملک دولت در هر شرکت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل‌ کشور) با همکاری دستگاه‌های اجرائی فوق‌الذکر موظف است پرداخت سود سهم دولت در شرکتهای فوق‌الذکر را از طریق شرکت‌های مادر در چهارچوب قوانین و در مواعد مقرر قانونی به صورت مؤثر، پیگیری کند.

دولت (خزانه‌داری کل‌ کشور) مکلف است سود و زیان، سود دریافتی و میزان سهام دولت در این شرکتها را به تفکیک هر شرکت، در گزارش‌های عملکرد مالی دولت منعکس و به‌روزرسانی کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها