نیویورک تایمز:

بلینکن درحال تنظیم سندی درباره بازنگری سیاست آمریکا در عراق است

یک مقام در وزارت خارجه آمریکا به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت که بلینکن درحال تنظیم سندی درباره بازنگری در سیاست آمریکا در عراق است و این سند پس از کسب نظر پنتاگون به کاخ سفید ارائه خواهد شد.

بلینکن درحال تنظیم سندی درباره بازنگری سیاست آمریکا در عراق است
کد خبر: 466435
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۳:۱۹:۵۹

اعتمادآنلاین| یک مقام در وزارت خارجه آمریکا گفت که آنتونی بلینکن برنامه بازنگری در سیاست آمریکا در قبال عراق را آغاز کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، یک مقام در وزارت خارجه آمریکا به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفت که بلینکن درحال تنظیم سندی درباره بازنگری در سیاست آمریکا در عراق است و این سند پس از کسب نظر پنتاگون به کاخ سفید ارائه خواهد شد.

این مقام تأکید کرده که دولت آمریکا درحال بررسی بازگرداندن صدها دیپلمات و نظامی آمریکایی به سفارت این کشور در بغداد است. در ماه مه گذشته شمار بالایی از کارکنان سفارت آمریکا در بغداد که بزرگ ترین سفارت آمریکا در جهان است، از عراق خارج شده بودند و وزارت خارجه بر کاهش شمار کارکنان خود در عراق تأکید کرده بود.

در این گزارش آمده است که دولت آمریکا هنوز آمادگی بازگشایی کنسولگری خود در بصره را که در سال 2018 پس از یک حمله راکتی تعطیل شد، ندارد. آمریکا در حال بررسی محدودیت هایی است که دولت ترامپ برای خرید انرژی از ایران بر عراق وضع کرده بود.

این مقام آمریکایی تأکید کرده که واحد آمریکایی توسعه بین المللی در حال بررسی افزایش کمک های انسانی به عراق به خصوص در بخش های غربی و شمالی است که بیشترین آسیب را از حملات تروریست های داعش دیدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها