درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی

تهیه‌کننده‌هایی که پس از یک سال هنوز نتوانسته‌اند پول فروش فیلم‌های خود را از سینمادارها دریافت کنند، درخواستی را برای منع فعالیت این سالن‌ها به سازمان سینمایی ارائه کرده‌اند.

درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
کد خبر: 466470
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۴:۴۷:۱۵

اعتمادآنلاین| تابستان همین امسال بود که با ادامه‌دار شدن بحران تعطیلی سینما و شرایط اقتصادی که به کم شدن ارزش پول ملی هم انجامید، جمعی از تهیه‌کننده‌هایی که فیلم‌های خود را سال 1398 اکران کرده بودند از پرداخت نشدن پول فروش آثار خود از سوی صاحبان سالن‌های سینمایی انتقاد کردند.

در همان روزها، بدهی سینمادارها از فروش فیلم‌های سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان اعلام شده بود که بخش عمده‌ای از این رقم نیز به مصطفی کیایی - تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «مطرب» - تعلق داشت.

کیایی همانند دیگر تهیه‌کننده‌ها از این وضعیت شاکی بود و برای آن‌ها این سوال مطرح بود که سینمادارها با پول فروش فیلم‌های آن‌ها چه کرده‌اند. حتی کار به جایی رسید که کیایی در گفت‌وگویی بیان کرد، از آنجا که برای ساخت «مطرب» با سند منزلش از بانک وام گرفته بود، اگر سریال شبکه نمایش خانگی «هم‌گناه» را نساخته بود احتمالا خانه‌اش را از دست می‌داد.

در این باره با توجه به انتقادهای مطرح شده، سازمان سینمایی در صدد برآمد تا با حمایتی مالی گره این مشکل را تا حدی باز کند، اما حالا که به پایان سال رسیده‌ایم مشخص است که این حمایت‌ها هم چاره‌ساز نبود و تقریبا فقط یک سوم بدهی‌ باقی‌مانده سینمادارها پرداخت شده است.

براین اساس کیایی به نمایندگی از چهار، پنج تهیه‌کننده دیگری که نتوانسته‌اند پول فروش فیلم‌های خود را از سینماها بگیرند به ایسنا گفت: از سازمان سینمایی درخواست کرده‌ایم، هر سینمایی که در این ماه اسفند حساب خود را تسویه نکند، از چرخه اکران نوروزی خارج شود.

وی اضافه کرد که این درخواست مورد موافقت سازمان سینمایی هم قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها