کد خبر: 466571
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۸:۴۴:۳۹
| |

شانس کم پرسپولیس برای جذب مغانلو

مغانلو یکی از اهداف پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات است و آنها قصد دارند با جذب این بازیکن بلندقامت بخشی از بار خط حمله خود را بر دوش این بازیکن بیندازد اما شرایط آنگونه که مدیران پرسپولیس می خواهند پبش نمی رود.

شانس کم پرسپولیس برای جذب مغانلو
کد خبر: 466571
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۸:۴۴:۳۹

اعتمادآنلاین| پرسپولیسی‌ها با 5 پیروزی پیاپی در هفته‌های اخیر توانستند بار دیگر صدر جدول را به تصرف خود دربیاورند و دوباره به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی نام خود را مطرح کنند. حالا که سرخ‌ها در آرامش و روحیه بالا به سر می‌برند، زمان آن فرارسیده که مشکلاتی که این تیم در نیم‌فصل اول با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد برطرف‌شده و آنها بدون دغدغه بازی‌های نیم‌فصل دوم و البته لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کنند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آنها در نیم‌فصل اول کمبود بازیکن این تیم در چند پست حساس بود که باعث شد گل‌محمدی برای پرکردن این جاهای خالی از بازیکنان موجود در پست‌های غیرتخصصی استفاده کند و حالا آنها قصد دارند برای نیم‌فصل دوم این مشکل را برطرف کنند و یکی از گزینه‌های اصلی‌شان شهریار مغانلو است که ابتدای فصل به لیگ پرتغال رفت.

80‌هزار دلار برای رضایتنامه دائمی

همان‌طور که طی چند روز گذشته رسانه‌های مختلف خبر داده‌اند مغانلو یکی از اهداف پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات است و آنها قصد دارند با جذب این بازیکن بلندقامت بخشی از بار خط حمله خود را بر دوش این بازیکن بیندازد و بدین ترتیب در بازی‌هایی که گره کور خورده می‌شود، یحیی قابلیت تغییر سیستم و ترکیب خود را داشته باشد. به همین جهت از مدت‌ها قبل مذاکرات پرسپولیس با سانتاکلارای پرتغال آغاز شد و از این تیم پرتغالی خواستند که شرایط خود را برای انجام شدن این انتقال اعلام کند.

هرچند گمانه‌زنی‌ها درخصوص مبلغ رضایتنامه این بازیکن در روزهای اخیر زیاد بوده و هر رسانه‌ای یک مبلغ و شرایط خاص را برای این انتقال اعلام می‌کرد، اما همان‌طور که پیش از این نوشته بودیم سانتاکلارا برای صدور رضایتنامه مغانلو مبلغی در حدود 60 هزار یورو طلب کرده و حالا از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که رقم دقیق این انتقال 80 هزار دلار است که با توجه به اختلاف مبلغ یورو با دلار، نزدیک به همان مبلغ است.

البته موضوع دیگری که در این بین مطرح می‌شود بحث نحوه صدور رضایتنامه است. برخی‌ها بر این باورند که این مبلغ برای رضایتنامه این بازیکن برای نیم‌فصل است و درصورتی که سرخ‌ها او را به‌صورت دائمی بخواهند این مبلغ به 300 هزار دلار می‌رسد.

در این خصوص یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس گفت: «واقعا برخی از اخبار سرگیجه‌آور است و مشخص نیست که از کجا درمی‌آید. مذاکرات باشگاه با سانتاکلارا انجام شده و آنها رقم پیشنهادی خود را به ما اعلام کرده‌اند، اما این مبلغ برخلاف آنچه در رسانه‌ها اعلام می‌شود برای نیم‌فصل نیست و رقم درخواستی باشگاه پرتغالی برای صدور رضایتنامه دائمی این بازیکن است.»

در این خصوص شنیده می‌شود باشگاه پرسپولیس پیشنهاد جذب قرضی این بازیکن برای نیم‌فصل را به سانتاکلارا ارائه کرده است اما ظاهرا این باشگاه حاضر نیست مغانلو را به‌صورت قرضی در اختیار تیمی قرار بدهد و تنها درصورتی با این انتقال موافقت می‌کند که تیم ایرانی قصد داشته باشد او را به‌صورت کامل جذب کند.

مذاکرات قطع نشده است

دیروز برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که با توجه به مبلغ درخواستی باشگاه سانتاکلارا و عدم‌توانایی مالی سرخ‌ها برای پرداخت این مبلغ، مذاکرات بین طرفین خاتمه یافته و این انتقال منتفی شده است، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که تلاش باشگاه پرسپولیس برای انجام‌شدن این انتقال ادامه دارد و آنها امیدوارند تا بتوانند این بازیکن را برای نیم‌فصل دوم به خدمت بگیرند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که پرسپولیس علاوه‌بر اینکه با رقم درخواستی باشگاه سانتاکلارا مشکل دارد، با مغانلو هم اختلافاتی دارد که این موارد در رایزنی‌های باشگاه و نماینده بازیکن درحال بررسی است. ظاهرا مغانلو برای یک نیم‌فصل از سرخ‌ها رقمی در حدود 3 میلیارد تومان درخواست کرده که به‌زعم قرمزهای تهرانی این مبلغ بالاتر از سقفی است که باشگاه برای بازیکن درنظر گرفته و چانه‌زنی‌ها برای رساندن این رقم به یک مبلغ منطقی‌تر ادامه دارد.

باشگاه پرسپولیس بر این باور است که پرداخت این مبلغ باعث می‌شود جو خوب حاکم بر تیم برهم بخورد و صدای بازیکنان فعلی این تیم دربیاید، به همین جهت آنها بر اساس مبالغی که به‌عنوان سقف درنظر گرفته شده، حاضرند که این مهاجم را به خدمت بگیرند.

مغانلو بزرگ‌ترین هدف پرسپولیس نیست

این روزها تمامی اخبار نقل‌وانتقالاتی باشگاه پرسپولیس حوالی شهریار مغانلو است و خیلی‌ها روی این انتقال مانور می‌دهند و آن را بزرگ‌ترین هدف نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس می‌دانند. در این خصوص شنیده می‌شود که سرخ‌ها تا حد زیادی پیگیر انجام‌شدن این انتقال هستند و مدام درحال مذاکره با سانتاکلارا، مغانلو و نماینده‌اش هستند که درنهایت بتوانند اختلافات موجود را به حداقل رسانده و او را سرخ‌پوش کنند.

اما برخی منابع معتقدند که مغانلو بزرگ‌ترین هدف نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس در این برهه نیست و آنها اهداف مهم‌تری را درنظر دارند. با توجه به اینکه این بازیکن در تیم پرتغالی یک نیمکت‌نشین است و سرخ‌ها نمی‌دانند که او در چه درجه‌ای از آمادگی قرار دارد و همچنین آمار گلزنی او در تیم پیکان که تعداد قابل توجهی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده است، بحث انتقال مغانلو تیری است که سرخ‌ها در تاریکی رها کرده‌اند و اگر هم به هدف نخورد، آنها چیز زیادی را از دست نداده‌اند.

شنیده می‌شود که پرسپولیسی‌ها وضعیت مدافعان میانی خود را بغرنج‌تر از هر نقطه دیگری از زمین می‌دانند و بر این باورند که اگر بخواهند سر کیسه را جایی شل کنند، برای خرید مدافع میانی است که این روزها در سرزمین سرخ‌ها به جز سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان، گزینه دیگری برای حضور در ترکیب این تیم وجود ندارد.

قرارداد 115 هزار دلاری و رضایتنامه 80 هزار دلاری؟!

پرسپولیسی‌ها یکی از مواردی که نمی‌توانند در موضوع انتقال شهریار مغانلو هضم کنند، بحث نحوه قیمت‌گذاری روی این بازیکن است. آنها بر این باورند که وقتی سانتاکلارا این بازیکن را با قیمت 115 هزار دلار برای هر سال به استخدام خود در آورده و یک نیم‌فصل هم او را در اختیار داشته، چرا حالا برای صدور رضایتنامه‌اش باید رقم 80 هزار دلار طلب کند.

سرخ‌ها معتقدند این انتقال باید با رقمی به‌مراتب پایین‌تر اتفاق بیفتد و تیم پرتغالی باید در این میان منطق را هم درنظر بگیرد. ضمن اینکه این بازیکن در سانتاکلارا به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده و در گلزنی توفیق چندانی نداشته است که حالا بخواهد قیمتش بالا برود.

پرسپولیسی‌ها همچنین روی مبلغ درخواستی مغانلو هم بحث دارند و بر این باورند که وقتی او با 115 هزار دلار حاضر شده در یک کشور اروپایی زندگی و بازی کند، نباید بیش از این مبلغ را از یک تیم ایرانی بخواهد. البته شنیده می‌شود مغانلو برای اینکه بار دیگر به مرکز توجهات برگردد و فوتبالش را احیا کند، علاقه زیادی دارد که پیراهن سرخ را بر تن کند.

البته در این بین شنیده می‌شود ترابی در روزهای اخیر بار دیگر نشان از روزهای آماده‌اش داده و با پایان محرومیت آل‌کثیر و ویژگی بازی‌اش، او هم یکی دیگر از نفرات فیکس در ذهن گل‌محمدی است و با توجه به عدم‌علاقه یحیی به استفاده هم‌زمان از 2 مهاجم نوک، کار مغانلو برای رسیدن به ترکیب اصلی هم سخت است.

پایان نقل‌وانتقالات پرتغال مشکل بزرگ سانتاکلارا

با توجه به درخواست پرسپولیسی‌ها از تیم پرتغالی برای تخفیف در مبلغ اعلام شده، باشگاه پرتغالی درحال بررسی شرایط خود برای اعلام مبلغ جدید است. در این بین شنیده می‌شود باشگاه پرتغالی به پرسپولیسی‌ها اعلام کرده که مغانلو دومین فوروارد گران‌قیمت این فصل‌شان است و با توجه به اینکه پنجره نقل‌وانتقالاتی پرتغال بسته شده است آنها نمی‌توانند بعد از انتقال مغانلو به پرسپولیس، بازیکن جدیدی را جایگزین او کنند و به همین دلیل اگر قرار باشد پول خوبی هم از این انتقال نصیب‌شان نشود، عملا این انتقال به کارشان نمی‌آید.

با این تفاسیر، پرسپولیسی‌ها نباید زیاد به تخفیف تیم پرتغالی امیدوار باشند و اگر هم قرار باشد آنها تجدیدنظری در این رقم داشته باشند، قطعا مبلغش زیاد نیست و باید دید مدیران پرسپولیس درنهایت زیر بار این مبلغ می‌روند یا از جذب این مهاجم صرف‌نظر می‌کنند. شاید جلسه هیات‌مدیره سرخ‌ها بتواند تکلیف این موضوع را مشخص کند.

منبع: فرهیختگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها