حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

قالیباف شانسی برای پیروزی در انتخابات 1400 دارد؟ / رئیسی به میدان نیاید شورای وحدت به سمت چه فردی گرایش پیدا می‌کند؟

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره تمایل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: شورای ائتلاف هنوز وارد مصادیق نشده است و بحثی در این زمینه صورت نگرفته است.

قالیباف شانسی برای پیروزی در انتخابات 1400 دارد؟ / رئیسی به میدان نیاید شورای وحدت به سمت چه فردی گرایش پیدا می‌کند؟
کد خبر: 466642
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۱:۲۱:۱۷

اعتمادآنلاین| عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره مواضع شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 توضیحاتی ارائه داد.


حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، با اشاره به بخشی از صحبت‌های حدادعادل مبنی بر رفتن شورای وحدت اصولگرایان به سمت علی لاریجانی برای ریاست جمهوری سیزدهم، گفت: در ابتدا چنین برداشتی از نوع موضع‌گیری‌های شورای وحدت وجود داشت، اما در مجموع تا الان آنهایی که نقش اصلی را در شورای وحدت دارند به این مساله اشاره‌ای نداشتند و یا تاکیدشان بر این بود که سیدابراهیم رئیسی از اولویت بیشتری نسبت به افرادی نظیر علی لاریجانی برخوردار است.

او ادامه داد: حال اینکه اگر سیدابراهیم رئیسی به میدان نیاید شورای وحدت به سمت چه فردی گرایش پیدا می‌کند نیاز به این دارد که شورای وحدت شاخص‌ها و گرایشات خود را نسبت به معرفی نامزدها شفاف‌تر بیان کند؛ به این دلیل که هنوز هیچ مانیفستی از شورای وحدت به این معنا اعلام نشده است، به نظر می‌رسد که قضاوت ممکن است بر واقعیات مبتنی نباشد.

ترقی افزود: در بین اصولگرایان در این باره اتفاق نظر وجود نداشته و نظر متفقی در این زمینه وجود ندارد که به یک جمع‌بندی برسند. اگر امر مشتبه شود به نفرات بعد از رئیسی، طبیعتا تکثر نامزد وجود خواهد داشت؛ اما در بین افرادی که مطرح هستند علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف طرفداران خاص خود را دارند. از نظر اجرایی قالیباف قوی‌تر است، اما از نظر دیپلماسی و گرایش به سمت اعتدال لاریجانی به مواضع سیاسی روحانی نزدیک‌تر است و اگر او بیاید بخشی از اصلاح‌طلبان هم از او حمایت می‌کنند.

او در پاسخ به تمایل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به قالیباف برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم گفت: شورای ائتلاف هنوز وارد مصادیق نشده است و بحثی در این زمینه صورت نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها