سیدحسین نقوی حسینی، عضو جبهه پایداری:

مردم باید احساس کنند در انتخابات رقابت وجود دارد

یک فعال سیاسی عضو جبهه پایداری گفت: مردم باید احساس کنند رقابت وجود دارد و فکر نکنند انتخابات مهندسی شده است و افراد خاصی در صحنه حاضر هستند و همین‌ها باید رأی بیاورند و همین‌ها هم رأی می آورند.

مردم باید احساس کنند در انتخابات رقابت وجود دارد
کد خبر: 466712
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۴:۱۲:۴۷

اعتمادآنلاین| فعال سیاسی عضو جبهه پایداری گفت: مردم باید احساس کنند رقابت وجود دارد و فکر نکنند انتخابات مهندسی شده است و افراد خاصی در صحنه حاضر هستند و همین‌ها باید رأی بیاورند و همین‌ها هم رأی می آورند.

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مختلف مجلس و عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی درخصوص تأکید رهبری برای رسیدن به مشارکت حداکثری گفت: جمهوری اسلامی ایران نظام مردم‌سالار است و یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی مردم هستند. مردم باید پای کار نظام در صحنه و تعیین کننده باشند. قانون اساسی هم همین را می گوید و جمهوری اسلامی هم به همین معناست، جمهوریت نظام یعنی حضور و مشارکت مردم.

وی ادامه داد: یکی از امتیازات بزرگ جمهوری اسلامی طی چهل سال گذشته این بوده است که همیشه مردم، چه در انتخابات و چه در راهپیمایی‌ها، پای صحنه انقلاب بودند. بنابراین هر تفکر و هر روشِ حکومت داری که موجب کنار گذاشتن و نادیده گرفتن و همچنین مأیوس شدن مردم بشود، علیه مبانی نظام جمهوری اسلامی عمل کرده است. از اقدامات یک مدیر سطح پایین سازمان‌ها و ادارات و نهادها گرفته تا اقدامات بالاترین دستگاه‌های کشور که اگر منجر به نارضایتی مردم شود، قطعا آن اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چند اقدام باعث می شود که مشارکت مردم فعال تر و جدی‌تر شود و البته عمل نکردن به این اقدامات نیز مانع حضور مردم است. اول، رقابتی بودن انتخابات در چارچوب قانون است. ما هیچ وقت رقابتی بودن انتخابات را در خارج از چارچوب قانون نخواستیم و نمی خواهیم . بنابراین رقابتی بودن انتخابات خیلی مهم است. مردم باید احساس کنند رقابت وجود دارد و فکر نکنند انتخابات مهندسی شده است و افراد خاصی در صحنه حاضر هستند و همین‌ها باید رأی بیاورند و همین‌ها هم رأی می آورند.

وی افزود: این نگاه اگر در مردم ایجاد شود قطعا سطح مشارکت مردم پایین می آید. نمونه آن را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم. در آن انتخابات سطح مشارکت خیلی پایین آمد. در برخی از حوزه‌های انتخابیه، نماینده منتخب با رأی باطله رقابت کرده بود، یعنی رأی اول رأی نماینده منتخب بود و رأی دوم، آرای باطله!

نقوی حسینی ادامه داد: بنابراین همه گرایشات و سلایق سیاسی و جناح‌ها و احزاب باید در بین کاندیداها سلیقه خود را پیدا کنند و بتوانند به آن سلیقه رأی دهند. در غیر این صورت معلوم است وقتی سلیقه خود را در بین کاندیدا نبینند، پای صندوق‌های رأی نمی‌آیند و دلسرد می شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: دوم، امید دادن به مردم با ارائه برنامه و طرح‌های عملیاتی است. یعنی نامزدها و احزاب و گروه‌های طرفدار آنها باید برنامه ارائه کنند و مردم امیدوارم شوند که اگر رأی دهند، رأی آنها باعث تحول و تغییر و اصلاح امور آنها می شود. یکی از آثارمنفی دولت دوازدهم این بود که مردم در سال 96 با امید آمدند و به این امید ایجادِ تحول، رأی دادند اما وعده‌ها تحقق پیدا نکرد و برعکس هم شد. تورم افزایش یافت و کاهش شدید ارزش پول و مشکلات اقتصادی جدی، مردم را ناامید کرد و احساس کردند رأی دادن بیهوده است. به همین جهت ما می‌بینیم شعاری مثل " فلانی رأی ما را پس بده" مطرح می‌شود.

وی در ادامه گفت: سومین عامل هم نامزدها و حامیان و نوع تبلیغات آنها است که باعث دلگرمی مردم و حضور آنها در صحنه می شود. یعنی اگر مردم ببینند دعواها، دعوای مقام‌پرستی و جاه‌طلبی و برای رسیدن به پست و مقام، به هر قیمتی و هر روشی و با هزینه‌های سرسام آور و میلیاردی است، ناامید می‌شوند.

سیدحسین نقوی حسینی تصریح کرد: به هر حال می دانیم مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو هستند و اگر ببینند نامزدها برای دستیابی به کرسی مجلس، دست به هر اقدامی می‌زنند و هر نوع هزینه‌ای می کنند و مرزی بین راست و دروغ وجود ندارد، طبیعی است که ناامید می شوند و احساس می‌کنند که هدف کاندیدا خدمت به مردم نیست. این سه عامل مهم‌ترین عواملی است که می تواند بر مشارکت مردم تأثیر بگذارد.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی درخصوص احتمال ائتلاف اصولگراها در انتخابات 1400 گفت: ببینید من قبلا در این زمینه صحبت کردم و مجددا هم تاکید می کنم که اگر در بین نامزدهای اصولگراها آقای رئیسی کاندیدا شوند و به صحنه بیایند، به نظر من ائتلاف 90 درصدی اصولگراها را خواهیم داشت. یعنی اگر صد درصد نشود، حداقل 90 درصد اصولگراها روی آقای رئیسی متحد می شوند.

او تأکید کرد: اگر غیر از آقای رئیسی هر کسی نامزد شود، از الان بدانید که تفرقه شدید خواهد شد. در این صورت افراد زیادی از جبهه اصولگرا کاندیدا می شوند و خلاصه ما با تعدد کاندیدا در جبهه اصولگراها مواجه خواهیم شد و شاهد وحدت و ائتلاف بر روی یک فرد نخواهیم بود.

نقوی حسینی درخصوص احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی گفت: آقای جلیلی هیچ وقت ادعایی نداشته و همیشه به دنبال وحدت تصمیم گیری بین اصولگراها بوده‌اند. ایشان معتقد هسستند اگر همه اصولگراها ائتلاف کنند و نامزد این ائتلاف آقای جلیلی باشند، تکلیف خود می‌دانند و به صحنه می‌آیند، ولی خیلی اعتقاد به فعالیت انفرادی ندارند و به تشکل و وحدت اصولگرایان بیشتر معتقد هستند.

نماینده ادوار مختلف مجلس در پایان با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر دولت جوان انقلابی گفت: مقام معظم رهبری کلید واژه‌ای را مطرح کردند و آن کلیدواژه‌ی "دولت جوان انقلابی" بود. متأسفانه روی این کلید واژه کم کار شد و انتظار این بود که جریانات سیاسی چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه معتدلین روی آن کار می کردند. اصلاح طلبان، اصولگراها و معتدلین باید به دنبال یک نامزد جوان انقلابی می‌گشتند.

وی گفت: من نمی دانم چرا این جناح‌ها و جریانات سیاسی و طیف‌ها همه به دنبال همان افراد 40 سال پیش هستند؟ همچنان همان چهره‌های تکراری مطرح می شود. چهره‌هایی که چندین بار در انتخابات آمده‌‌‌اند و رای هم نیاورند. من به عنوان آدمی که با مردم در ارتباط هستم، عرض می کنم که مردم همیشه می پرسند تفاوت اینها چیست؟ مثلا چه فرقی بین آقایان عارف، محسن‌هاشمی، ظریف، جلیلی، لاریجانی، قالیباف و رضایی است؟ این افراد چهل سال جایگاهی داشتند و هر کاری که می‌خواستند، انجام دادند و هر ایده‌ای هم که داشتند، ارائه کردند؛ این سوال مهمی است.

سید حسین نقوی حسینی افزود: وقتی حضرت آقا از دولت جوان انقلابی صحبت می‌کنند، کاش اصلاح طلبان می‌گفتند ما می خواهیم نامزد جوان انقلابی به جامعه معرفی کنیم و یا اصولگراها می گفتند، این بار بزرگترها بازنشسته شوند و مشورت دهند تا دولت را دست جوان ترها بدهیم. بالاخره باید بین انقلاب و رویش‌ها و نسل‌های جوان انقلاب پیوند دهیم و دولت را به دست جوان ترها بسپاریم و ما هم کمک فکری به آنها بدهیم و همان به تعبیر امروزی‌ها پدرخواندگی کنیم. واقعا روی این کلید واژه کار نشده است. باز همین آدم‌ها مطرح می شوند و ستاد درست می کنند و سفر می‌روند و لیست می دهند. همه اینها تکراری هستند. باید روی کلیدواژه "دولت جوان انقلابی" کار می‌شد، که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

منبع: مدارا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها