کد خبر: 466791
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۰۸:۰۶:۵۵
| |

واکنش قهرمان کاراته ایران به احتمال لغو مسابقات المپیک

سجاد گنج‌زاده قهرمان کاراته ایران گفت: به شخصه دیگر خود را درگیر برگزاری یا عدم برگزاری المپیک نمی‌کنم و تمرکزم روی کار خودم است.

واکنش قهرمان کاراته ایران به احتمال لغو مسابقات المپیک
کد خبر: 466791
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۰۸:۰۶:۵۵

اعتمادآنلاین| سجاد گنج‌زاده در خصوص برگزاری هفته اول سوپر لیگ کاراته اظهار داشت: خیلی خوشحالم از اینکه مسابقات دوباره شروع شده است. تمرین بدون مسابقه واقعاً بی‌ارزش است و مسابقه دادن لذت خاصی دارد و مسابقه دادن را دوست دارم. سوپر لیگ فرصت بسیار خوبی است و زمان آن نیز برای ملی‌پوشان جهت آماده‌سازی بسیار خوب است و از طرف دیگر کاراته‌کاهایی است که قصد حضور در مسابقات قهرمانی قهرمانی کشور را دارند، می‌توانند در این مسابقات خود را محک بزنند.

وی در خصوص عملکرد پرقدرت ملی‌پوشان در سوپر لیگ کاراته گفت: هنوز برخی کاراته‌کاها به خاطر مشکلاتی که داشتند آماده نشدند.

رقابت‌های هفته اول با هفته بعدی متفاوت خواهد بود و هنوز یکسری کاراته‌کاها هماهنگ نشدند. یکسری از عزیزان فکر می‌کردند تمرینات‌شان برای حضور در لیگ کافی است، اما پس از مسابقات متوجه شدند که نیاز به کار بیشتر دارند. بچه‌های ملی‌پوشان نیز خوب بودند، اما هنوز خیلی جا داریم که به شرایط ایده‌آل برسیم. این اولین مسابقه بود و هنوز دست و پای ما به شرایط ایده‌آل نرسیده است.

دارنده یک طلا و دو نقره جهان در خصوص احتمال برگزاری مسابقات کاراته وان ترکیه تاکید کرد: در مورد برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات نمی‌توانم نظر بدهم، اما وظیفه ما تمرین کردن و مسابقه دادن است و تنها کاری که از دست ما بر می‌آید همین است. اینکه مسابقات برگزار شود یا نه، دست ما نیست و شرایط برای تمام کشورهای دنیا یکسان است. اگر کاراته وان ترکیه برگزار شود خوشحال می‌شویم و اگر برگزار نشود نیز تمرین می‌کنیم.

گنج‌زاده در خصوص شایعات دوباره مبنی بر احتمال عدم برگزاری المپیک و استرس این موضوع تصریح کرد: واقعیت این است که دیگر کار ما از استرس گذشته است. هر روز در این شک هستیم که مسابقات برگزار می‌شود یا نه. هر روز خبرهای متفاوت می‌شنویم، اما به شخصه دیگر خود را درگیر این موضوع نمی‌کنم و تمرکزم روی کار خودم است. دوران قهرمانی هر ورزشکار زمان مشخصی دارد و چشم به هم بزنیم این دوران می‌گذارد، اما دوست دارم از این زمان به نحواحسن استفاده کنم. یکسری فرصت‌ها را از دست دادم که هیچ وقت بر نخواهد گشت و یکسری فرصت‌ها را پیش‌رو دارم که تا چشم بر هم بزنیم زمان آن می‌رسد.

وی در خصوص اینکه ملی‌پوش المپیکی بعد از المپیک قصد حضور در این مسابقات را خواهند داشت، گفت: این درست که المپیک پیش‌روی ما قرار دارد، اما در این رویداد و در بخش کومیته تنها سه نفر می‌توانند شرکت کنند. مطمئن باشید تیم ما پرقدرت‌تر از قبل در مسابقات جهانی حاضر خواهد شد و به دنبال تبدیل هت تریک به دنبال پوکر هستیم. از دو سال پیش که در قهرمانی جهان هت‌تریک کردیم به دنبال کسب قهرمانی چهارم بودیم و پتانسیل این کار را داریم. فدراسیون با کادرفنی و بازیکنان هماهنگ است و همه چیز خوب است و اگر روال به همین شکل پیش برود مطمئن باشید دوباره کاراته ایران در مسابقات جهانی گل خواهد کاشت.

قهرمان بازی‌های آسیایی در خصوص فعالیت‌های خیرخواهانه خود در دوران کرونا عنوان کرد: فضای مجازی من را به این سمت کشاند که مانند قهرمانان دیگر که در میدان حضور داشتند به این سمت بروم و واقعاً تجربه خوبی بود. آنقدر مشکلات زیاد است که وقتی از نزدیک آنها را می‌بینید متوجه وسعت آن می‌شوید. در مناطقی از ایران آرزوی برخی از هموطنان ما داشتن یک لیوان آب شرب است و در مناطقی از کشورمان میوه‌ای مانند پرتغال را نمی‌شناسند.

گنج‌زاده در پایان گفت: همیشه فکر می‌کردیم این مشکلات در کشورهای دور افتاده است، اما در کشور عزیزمان با این همه ثروت افراد محروم زیادی هستند. با شروع اردوهای تیم ملی دیگر این افتخار را نداشتم که به این عزیزان خدمت کنم، اما روزشماری می‌کنم با پایان کرونا و عدم تداخل با اردوهای تیم ملی در مناطق محروم حضور داشته باشم و کمک کنم. به شخصه دلتنگ این سفرها هستم، چرا که سفرهای عجیب و غریبی است و درس‌های زیادی به من یاد داده است و امیدوارم دوباره قسمت حضور در این کارها را داشته باشم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها