سید جواد ابطحی، عضو جبهه پایداری، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

ادبیات مردم خطاب به روحانی شبیه ادبیات دولت نسبت به منتقدانش شده است / دادستان اصفهان احتمالاً به دلیل ایراد حقوقی شکایت نهاد ریاست‌جمهوری از شعاردهندگان روز 22 بهمن را رد می‌کند / سعه صدر در زمامداری دولت روحانی جایی نداشت

سید جواد ابطحی می‌گوید شکایت نهاد ریاست‌جمهوری از شعاردهندگان در مراسم 22 بهمن اصفهان علیه رئیس‌جمهور ایراد حقوقی داشته و در صورت رد آن از سوی دادستانی اصفهان رئیس‌جمهور نباید متعجب یا گلایه‌مند شود.

ادبیات مردم خطاب به روحانی شبیه ادبیات دولت نسبت به منتقدانش شده است / دادستان اصفهان احتمالاً به دلیل ایراد حقوقی شکایت نهاد ریاست‌جمهوری از شعاردهندگان روز 22 بهمن را رد می‌کند / سعه صدر در زمامداری دولت روحانی جایی نداشت
کد خبر: 466841
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از سر دادن شعارهای «مرگ بر روحانی» در فیلم کوتاه منتشرشده از راهپیمایی روز 22 بهمن در اصفهان، نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که این مساله را پیگیری حقوقی می‌کند و طرح شکایت انجام داد.

سید جواد ابطحی، نماینده ادوار مجلس از خمینی‌شهر، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این ماجرا گفت: توهین در ادبیات و باورهای نیروهای ما جایی ندارد و در آن شکی نیست، اما خداوند در قرآن از باز شدن زبان کسانی می‌گوید که به آنها ظلم می‌شود چراکه در این حالت بندگان خدا که مورد ظلم واقع می‌شوند باید فریاد بزنند و صدای خود را به دیگران برای طلب یاری برسانند؛ علاوه بر این، چنین حرکتی در مقابل دشمنان خدا نیز قابل توجیه است.

او با اشاره به شعارهای مطرح‌شده از سوی عده‌ای از موتورسواران در روز راهپیمایی 22 بهمن علیه رئیس‌جمهور تصریح کرد: من برخی از این افراد را می‌شناسم. آنها جوانان متدین و ولایی و بعضاً از مدافعان حرم هستند و اظهارات‌شان جنبه توهین نداشت. علاوه بر اینکه شعارها در بخش محدودی از راهپیمایی سر داده شد و گسترش پیدا نکرد.

ابطحی ادامه داد: من تصور نمی‌کنم افرادی که جان خود را برای مردم در کف دست می‌گذارند به دنبال ایجاد تشویش باشند. در فیلم‌های منتشرشده هم گسترش محدود موضوع دیده می‌شود و اینکه از اساس لحن شعارها شوخی بود.

آقای روحانی فراموش نکند که «الناس علی دین ملوکهم»

ابطحی همچنین تاکید دارد که آقای روحانی در پیگیری پرونده ماجرای 22 بهمن اصفهان باید نکاتی را مد نظر داشته باشد.

او درباره این نکات گفت: نباید از یاد برد که «الناس علی دین ملوکهم»؛ یعنی مردم شبیه حاکمان می‌شوند بنابراین جای تعجب نیست که مردم هم شبیه ادبیات آقای روحانی سخن بگویند؛ وقتی ادبیات دولت در این هشت سال گزنده بوده و بدترین الفاظ را درباره منتقدان خود به کار برده، طبیعی است که بعضاً از همین ادبیات خطاب به ایشان نیز استفاده شود.

شخص روحانی باید شکایت کند نه نهاد ریاست‌جمهوری

ابطحی همچنین توضیح داد: در ارتباط با موضوع راهپیمایی 22 بهمن در اصفهان نهاد ریاست‌جمهوری نمی‌تواند شکایت کند. در قانون مجازات باید خود شخص شکایت کند و وارد دادگاه شود چراکه مساله در ارتباط با شخص آقای روحانی بوده است نه دولت.

او تاکید کرد: بنابراین نهاد ریاست‌جمهوری یا معاونت حقوقی امکان شکایت ندارد و دادستان این شکایت را نمی‌پذیرد و از نظر حقوقی نوع شکایت ایراد حقوقی دارد.

ابطحی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر دادستان اصفهان شکایت را رد کرد، به علت این ایراد حقوقی بر مبنای قانون مجازات است و در این صورت آقای رئیس‌جمهور تعجب نکند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: به عنوان کسی که چندین بار خطاب شکایت آقای روحانی بوده، به ایشان توصیه می‌کنم از این شکایت صرف نظر کند.

او ادامه داد: آقای روحانی شرح صدر را از آقا (رهبر انقلاب) یاد بگیرند که گفتند اگر عکس مرا پاره کردند کسی کاری به آنها نداشته باشد و ای کاش آقای روحانی در زمامداری شرح صدر را بیشتر مد نظر قرار دهد.

ابطحی در پایان گفت: آقای روحانی بیش از این خود را کوچک نکند و از شکایت صرف نظر کند. مردم در وضعیت سختی هستند و می‌بینند دولت رها شده است بنابراین ممکن است بعضاً از مواردی نیز عصبانی باشند.

چکیده گفت‌وگو با سید جواد ابطحی

-افرادی که در ماجرای 22 بهمن اصفهان علیه رئیس‌جمهور شعار می‌دهند جوانانی مومن و علاقه‌مند به نظام هستند که بعضاً در بین آنها نیروهای مدافع حرم نیز دیده می‌شود

-شعارها لحن شوخی داشت و آقای رئیس‌جمهور باید بیش از این سعه صدر را در دستور کار خود قرار دهد

-به علت ایراد حقوقی بر مبنای قانون مجازات احتمالاً دادستان اصفهان شکایت را رد می‌کند و آقای رئیس‌جمهور نباید از این اتفاق تعجب کند

-آقای روحانی بیش از این خود را کوچک نکند و از شکایت صرف نظر کند

-مردم در وضعیت سختی هستند و می‌بینند دولت رها شده است بنابراین ممکن است بعضاً از مواردی نیز عصبانی باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها