کد خبر: 466859
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۰:۳۷:۰۰
| |

سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

بمبی که به خودرو سردار سلیمانی زدند،‌ تا 30 سانتی‌متر در فولاد فرو می‌رود / نامی از صدام به عنوان متجاوز در قطعنامه‌های سازمان ملل نیست / دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: ضرورت دارد مردم جهان بدانند ملت ایران تحت چه ظلمی قرار گرفت و آنهایی که مدعی حقوق بین‌المللی هستند در خصوص این جنایات سکوت کردند و عاملان را تشویق و ترغیب کردند تا بیش از توان جنایت کند. دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است.

بمبی که به خودرو سردار سلیمانی زدند،‌ تا 30 سانتی‌متر در فولاد فرو می‌رود / نامی از صدام به عنوان متجاوز در قطعنامه‌های سازمان ملل نیست / دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است
کد خبر: 466859
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۰:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در همایش بین‌المللی و مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی دفاع مقدس و شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس، گفت: از تلاش‌های پژوهشگاه علوم و معارف شهید سلیمانی قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: حقیقتا موضوع فوق‌العاده مهمی در دستور کار پژوهشگاه قرار گرفته و ضرورت دارد مردم جهان بدانند ملت ایران تحت چه ظلمی قرار گرفت و آنهایی که مدعی حقوق‌بین المللی هستند در خصوص این جنایات سکوت کرده و نه تنها سکوت کرده بلکه عامل آن را تشویق و ترغیب کردند تا بیش از توانش جنایت کند. دفاع مقدس یک دفاع مشروع و بدون شبهه و ابهام است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: دفاع مقدس عنوان مناسبی برای یک جنگ تحمیلی است که به ملت ایران روا داشته شد در یک طرف این جنگ ملت ایران بود ملتی که پس از سالهای سال در برابر ظلم و ستم شاهان ایستاد. استقلال و آزادی جمهوری اسلامی شعار او بود؛ ارتشش مورد تحریم و محاصره قطعات بود اقتصادش دچار آسیب بود و در گوشه گوشه کشور ناامنی وجود داشت و مشغول به امور خود بود و هیچ گونه ادعای مرزی و ارضی نسبت به همسایگان خود و عراق نداشت و ندارد همچنین دویست سال است که به هیچ کشوری تجاوز نکرده بود.

وی ادامه داد: اما در طرف دیگر این جنگ عراق به عنوان مباشر و مجری یک نبرد تجاوزکارانه بود و سی و چند کشور جهان و کشورهای برتر و سازمان ملل حامی او بودند. صدام احساس ذلت نسبت به معاهده 1975 داشت و تا اندکی بی ثباتی در ایران مشاهده کرد و احساس کرد می‌تواند در مقابل ایران بایستد که البته احساس غلطی بود در مقابل رسانه جهانی یک معاهده بین‌المللی را پاره کرد و با یک یادداشت دو خطی به سفارت ما اعلام خروج از این معاهده را کرد در حالی که در معاهده اعلام شده است روند خروج چگونه است. همچنین ارتش خود را در دو سالی که از انقلاب تا جنگ فاصله بود سی درصد ارتش خود را توسعه داد چراغ سبز از آمریکا و شوروی دریافت کرد و احساس کرد آن چنان برتری دارد که در یک مدت کوتاه ایران را به زانو در آورد و اروند رود را به عنوان یک رود عراقی تبدیل کند و زمانی که متوجه شد امکان پیروزی به سادگی نیست به انواع جنایت روی آورد.

وی با اشاره به اینکه این جنایات در هفت دسته تقسیم بندی می شود، گفت: ابتدا معاهده بین‌المللی حسن همجواری را زیرپا گذاشت در حالی که نحوه خروج از معهدات تبیین شده است. عملیات جنگی بدون اخطار قبلی نباید آغاز شود اما به ما حمله کرد. از دیگر اقدام او‌ نقض تمامیت ارضی و استقلال یک کشور برخلاف منشور ملل متحد بود. در یازده سال بعد از آن در 18 آذر سال هفتاد در یک اقدام دیرهنگام سازمان ملل اعلام کرد عراق متجاوز است و در حالی که باید در همان روز اول و هفته اول لین اتفاق می افتاد و سازمان ملل در سال 70 اعلام کرد حملات شیمیایی عراق محکوم است اما در سال 70 نسبت به تنبیه متجاوز سکوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدام 4762 بار به غیرنظامیان ایران حمله و با موشک‌های دور برد مردم ایران را در شهرها مورد حمله و شهادت قرار داد. 582 حمله شیمیایی به مناطق مسکونی کرد. بیش از صد هزار مصدوم شیمیایی شدید داریم و 350 هزار نفر شیمیایی خفیف داریم در حالی که بنابر معاهدات بین‌المللی بکارگیری این سلاح‌ها ممنون است، اما اروپایی‌ها این سلاح را به صدام دادند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دولت صدام با اسرا نیز رفتاری غیرقابل تحمل و برخلاف قوانین و مقررات بین‌المللی داشت و حتی به مردم عراق هم رحم نکرد. حملات شیمیایی به حلبچه و دیگر مناطق عراق 10 ها هزار نفر را به شهادت رساند او 780 روستا در عراق را تخریب و تنها در کرکوک 40 هزار خانه را تخریب کرد.

باقری گفت: من در عراق روستاها و خانه‌های را دیده بودم که با خاک یکسان شده بود و مردم زیادی را اعدام کرد، در کنار این به هواپیماهای، کشتی‌ها و نفت‌کش‌های غیرنظامی حمله می‌کرد و این با هواپیماها و تسلیحات فرانسه صورت می‌گرفت این جنایات دربرابر چشم سازمان ملل و دولت‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر انجام شده است.

وی یادآور شد: در تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل هیچ گاه از صدام به عنوان متجاوز اعلام نشد و تنها زمانی که رزمندگان ایران در جبهه موفقیت‌های داشتند از آتش‌بس سخن می‌گفتند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حمایت‌های کشورهای مختلف از رژیم بعث عراق گفت: آمریکا، شوروی و کشورهای اروپایی مانند فرانسه آلمان انگلستان و کشورهای جنوبی خلیج فارس و جمعاً 34 کشور از صدام حمایت می‌کردند و تجهیزات و تسلیحات نظامی را در اختیار آنها قرار می‌دادند و آقای هاشمی در سال‌های دهه هفتاد به پادشاه عربستان اعتراض کرده بود که شما به دولت صدام کمک کردید اما آنها با وقاحت پاسخ می‌دادند.

سرلشکر باقری با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق توسط آمریکایی‌ها اظهار کرد: یک مهمان خارجی در عراق حضور پیدا کرده است، او حامل پیامی بوده است، در پاسخ به پیام و پیغام عربستان سعودی و نخست وزیر و حاکم عراق و با هواپیمای غیرنظامی مسافربری و به صورت علنی معلوم و مشخص وارد عراق شده است. او را مورد اصابت قرار دادند نه باب معمولی بلکه با بمبی که تجهیزات زرهی را با آن می‌زنند.

وی اضافه کرد: این بمبی که به خودروی سردار سلیمانی زدند تا 30 سانتی متر در فولاد فرو می‌رفت با چنین بمبی زدند و چنین جنایتی انجام دادند که بدن آنها را تکه‌تکه بکند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها