کد خبر: 466885
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۱:۵۵:۵۳
| |

دبیر هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران‌مبارک:

بودجه 2 میلیاردی جشنواره به حمایت از هنرمندان این رویداد اختصاص دارد

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران‌مبارک با اشاره به کمی تعداد آثار اجرای عمومی نمایش عروسکی و تحمیل شرایط کرونا به دلیل کم‌کاری هنرمندان تئاتر تاکید کرد: تمام بودجه 2 میلیاردی جشنواره به حمایت‌ از هنرمندان عرصه نمایش عروسکی کشور اختصاص دارد.

بودجه 2 میلیاردی جشنواره به حمایت از هنرمندان این رویداد اختصاص دارد
کد خبر: 466885
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۱:۵۵:۵۳

اعتمادآنلاین| ‌ نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک صبح امروز (سه‌شنبه، پنجم اسفند) در تالار وحدت با حضور مهدی حاجیان دبیر اجرایی این دوره از رویداد، محسن حسن‌زاده مدیر روابط‌عمومی و مدیر روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار شد.

نام و خاطره زنده نام گلزار محمدی در تمام لحظات جشنواره جاری و ساری است

حاجیان در ابتدای این نشست ضمن پاسداشت و تکریم یاد زنده‌نام گلزار محمدی دبیر این رویداد که به دلیل عارضه بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت یادآور شد: رسالت و وظیفه تمامی هنرمندان عرصه نمایش عروسکی زنده نگه داشتن نام، یاد و خاطره این هنرمند فقید و فعال در عرصه نمایش عروسکی است.

وی گفت؛ پذیرفتن سمت دبیر اجرایی این رویداد کمترین کاری بود که می‌توان برای سنگ بنای برگزاری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک انجام داد که گلزار محمدی بیش از نگاه هنرمندانه با عشق و احترام به هنر نمایش عروسکی محقق کرده بود.


اتفاقی که برای نخستین بار در جشنواره نمایش عروسکی افتاد


حاجیان با تاکید بر لزوم حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر در تمام بخش‌ها ازجمله در حوزه نمایش عروسکی به سبب شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های نمایشی خاطرنشان کرد؛ متأسفانه حوزه نمایش عروسکی چه در قالب برگزاری رویداد جشنواره ای که به شکل دوسالانه شاهد برپایی آن هستیم و چه در حوزه اجرای عمومی در قیاس با دیگر گونه‌های تئاتری کشورمان از فقر تولید و عدم استمرار اجرای آثار نمایشی رنج می‌برد.

برهمین اساس بر آن شدیم طی اتفاقی که برای نخستین بار در تمام جشنواره های ذیل نگاه حمایتی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، کمک هزینه تولید آثار نمایشی را در راستای تولید عروسک و همت هنرمندان برای آماده‌سازی اجرای آثار نمایشی جهت حضور در این رویداد را به شکلی مجزا و برای نخستین بار در 2 کمک‌هزینه به هنرمندان اهدا کنیم.


دبیر اجرایی جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک تصریح کرد: همچنین در راستای کمک در حوزه اقتصاد و معیشت هنرمندان تئاتر به‌ویژه هنرمندان عرصه نمایش عروسکی در همراهی با انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی بودجه 2 میلیاردی این جشنواره به شکل مستقیم به هنرمندان عرصه نمایش عروسکی حاضر در این رویداد تعلق خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها