کد خبر: 466910
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۳:۲۱:۲۱
| |

وزرای خارجه گروه 7 خشونت علیه معترضان در میانمار را محکوم کردند

وزرای خارجه گروه هفت امروز (سه شنبه) استفاده مرگبار ارتش میانمار از زور علیه مردم معترض به کودتا در این کشور را محکوم کردند.

وزرای خارجه گروه 7 خشونت علیه معترضان در میانمار را محکوم کردند
کد خبر: 466910
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۳:۲۱:۲۱

اعتمادآنلاین| در بیانیه مشترک این وزیران امور خارجه گروه هفت عنوان شد: استفاده از مهمات جنگی علیه مردم غیرمسلح غیرقابل قبول است. باید هر کسی که به اعتراضات صلح آمیز با خشونت پاسخ می دهد پاسخگو شود.

این در حالی است که تاکنون دستکم دو معترض در پی اقدام خونتای نظامی میانمار در تصاحب قدرت در روز اول فوریه در این کشور جان خود را از دست داده اند. ده ها هزار نفر از معترضان میانماری در سراسر این کشور تجمع کرده اند تا خواستار آزادی رهبران دولت منتخب این کشور شوند و این منجر به سرکوب نظامی آنها شده است.

کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا و دفتر امور خارجه اتحادیه اروپا ارعاب مخالفان کودتا در میانمار را محکوم کرده اند.

در بیانیه مذکور تصریح شد: هدف گرفتن سیستماتیک معترضان، پزشکان، جامعه مدنی و خبرنگاران باید متوقف شود و وضعیت اضطراری (درمیانمار) باید لغو شود.

وزیران اعضای گروه هفت خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت شدگان از جمله آنگ سان سوچی، مشاور و رهبر دوفاکتوی دولت میانمار و رئیس جمهور این کشور شده و وعده ایستادن در کنار مردم میانمار را دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها