کد خبر: 466915
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۳:۴۹:۴۲
| |

وضعیت سفر به مالزی در سال 1400 چگونه می‌شود؟

مالزی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری محبوب دنیا به شمار می‌آید. این کشور سالانه حدود 30 میلیون گردشگر خارجی دارد. به دلیل چشم‌اندازهای نفس‌گیر، مالزی کشوری شگفت‌انگیز می‌باشد و همه‌ی این‌ها باعث شده که یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تعطیلات در جنوب شرقی آسیا به شمار بیاید.

وضعیت سفر به مالزی در سال 1400 چگونه می‌شود؟
کد خبر: 466915
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۳:۴۹:۴۲

اعتمادآنلاین| مالزی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری محبوب دنیا به شمار می‌آید. این کشور سالانه حدود 30 میلیون گردشگر خارجی دارد. به دلیل چشم‌اندازهای نفس‌گیر، مالزی کشوری شگفت‌انگیز می‌باشد و همه‌ی این‌ها باعث شده که یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تعطیلات در جنوب شرقی آسیا به شمار بیاید. این سرزمین ترکیبی از آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ‌های باستانی با مدرنیته را نشان می‌دهد یکی از دلایلی که مالزی نسبت به خیلی از کشورها مجزا می‌شود تنوع جاذبه‌ها می‌باشد. مالزی از دو بخش جدا از هم تشکیل شده است که به عنوان شصت و هفتمین کشور بزرگ دنیا با کشورهایی مانند تایلند، برمه، اندونزی، ویتنام و سنگاپور دارای مرزهای آبی و خاکی است .این کشور در اطراف خط استوا قرار دارد و به همین دلیل، آب و هوایی کاملا استوایی را دارا است. مالزی از شهرهای پرجنب و جوش گرفته تا جنگل‌های بارانی و زمین‌های متنوعی را در خود جای داده است . جاذبه‌های توریستی مالزی شامل، پارک ملی گونونگ گانینگ، جزیره مانوکان، غارهای باتو، معبد کک لوک سی، جزیره ردانگ، پارک ملی پادوک، رودخانه کیناباتانگان، جزیره سیپاندان و... می‌باشد.

سفر به مالزی در سال 1400

در شرایط امروز که دائم خبرهای امیدوارکننده‌ای در رابطه با واکسن‌های کرونا در میان می‌آید، کشور مالزی تمامی مرزهای خود را بسته است. زیرا که مالزی تاکنون تقریباً بالغ بر 50000 مورد مبتلا شده را ثبت کرده است و در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. مالزی محدودیت‌های کرونایی مربوط به گردشگری محلی را کاهش داده است. بازدیدکنندگان و گردشگران داخلی می‌توانند بین مناطق بدون اجازه سفر کنند. بیشتر جاذبه‌های گردشگری در این کشور، دوباره بازگشایی شده‌اند و تقریبا به 54 پارک تفریحی اجازه داده شده است تا با رعایت کردن دقیق نکات بهداشتی دوباره کار خود را از سر بگیرند.

اگر کسی نیاز داشت به مالزی سفر کند باید از دولت این کشور اجازه گرفته و به مدت 14 روز در ورود قرنطینه شود. لازم به ذکر است که اگر قصد رزرو تور برای سفر به این کشور در نوروز دارید، سعی کنید حداقل بین 15 تا 12 روز مانده به آغاز تور نوروزی مالزی آن را خریداری کنید. در صورت سفر به این کشور، تنها در صورتی مجبور به تست کرونا می‌شوید که علائم خطرناک از خود نشان دهید ولی ارائه تست منفی PCR نیز یکی از الزامات سفر به این کشور است. همه مسافران و گردشگران ورودی به این کشور که گواهی منفی این تست را ارائه می‌کنند به مدت هفت روز در مکانی مشخص قرنطینه اجباری می‌شوند. در صورت نداشتن تست منفی PCR، مسافر با هزینه شخصی به مدت 10 روز در مراکز تعیین ‌شده قرنطینه می‌شود. بنابر اعلام سفارت مالزی، این مبلغ در بدو ورود مسافر توسط نمایندگان وزارت بهداشت این کشور دریافت می‌شود. هزینه کامل قرنطینه اجباری به عهده مسافر بوده و دولت مالزی هیچ کمکی در این زمینه ندارد. در بدو ورود به مالزی، باید یک فرآیند غربالگری سلامت را بگذرانید که شامل بررسی دما و معاینه بصری از سلامت فرد می‌باشد. بیشتر هتل‌ها در مالزی بازگشایی شده‌اند. این امر عمدتا برای تأمین بازدیدکنندگانی است که برای کار تجاری و مهم سفر می‌کنند. همه هتل‌ها باید از پروتکل‌های بهداشتی تنظیم شده پیروی کنند. همه رستوران‌ها با پروتکل‌های دقیق بهداشت در مالزی بازگشایی شده‌اند.

03

وضعیت کلی حمل و نقل در مالزی برای مسافران در سال جدید

مالزی از دسته کشورهایی است که سرمایه‌گذاری‌های زیادی بر روی حمل و نقل آن شده است و همواره در حال پیشرفت می‌باشد. اگر شما قصد سفر به این کشوردارید باید به خیلی از نکات توجه داشته باشید و رعایت نمایید. استفاده از وسایل و حمل و نقل در این کشور یک امر عادی و متداول است. شما باید بدانید که در این شرایط، هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل باید چه چیزهایی را رعایت کنید. باید اطلاع داشته باشید اتوبوس‌هایی که بین شهرها کار می‌کنند با ظرفیت محدود فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و از مسافران انتظار می رود که اقدامات بهداشتی و فاصله‌گذاری دقیق اجتماعی را رعایت کنند و خدمات تاکسی در همه شهرهای مالزی با ظرفیت محدود از سر گرفته شده است. خدمات مترو نیز در سطح شهرهای مالزی با ظرفیت محدودی اجرا می‌شوند. برای اطمینان از ایمنی مسافران اقدامات جدی بهداشتی در ایستگاه‌های مترو و همچنین در قطارها اتخاذ شده است. هزینه حمل و نقل، به لطف یارانه سوختی، در این کشور بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

پروازهای بین المللی هنوز محدود به مسافران ضروری، مقامات دولتی و شهروندان می‌باشد. و همانطور که گفته شد قطارها با ظرفیت محدودی کار می‌کنند. سفر با قطار درحال حاضر فقط به مسافران ضروری محدود می‌شود. برای اطمینان از ایمنی مسافران و خدمه اقدامات جدی بهداشتی در ایستگاه های قطار و همچنین داخل هواپیما انجام گرفته است.

05

مدارک لازم برای ورود به کشور مالزی

همانطور که می دانید برای سفر به هر کشوری نیاز است تا اجازه ی ورود به این کشور را دریافت کنید. برای سفر به مالزی ملزم به اخذ ویزا هستید. اگر قصد شما از سفر به مالزی، گردش و تفریح باشد باید ویزای توریستی را دریافت کنید که این ویزا برای اتباع ایرانی در فرودگاه مالزی صادر می‌شود که به مدت 14 روز اعتبار دارد. قبلا مدت ویزای توریستی برای ایرانیان، 3 ماه بود که حالا به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن، شرایط تغییر کرده است. مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی این کشور به صورت زیر است:

- دو قطعه عکس 3*4

- اصل پاسپورت

- گرفتن پرینت سه ماه آخر بانکی که باید بالای 8 میلیون باشد

- رزرو بلیط رفت و برگشت و هتل

07

رعایت نکات بهداشتی

در این شرایط کرونایی مسافران قبل از بدو ورود به مالزی باید نکات بهداشتی و... رعایت کنند. این نکات عبارت‌اند از:

1- سعی کنید فاصله عمومی یک متر از دیگران را حفظ کنید. از سلام و احوالپرسی با دست دادن یا در آغوش گرفتن خودداری کنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

2- باید در تمامی اماکن عمومی، مکان‌های شلوغ و فضاهای داخلی از ماسک استفاده کنید.

3- به مدت 20 ثانیه مرتباً دست‌ها را بشویید. همیشه در صورت موجود نبودن آب و صابون، ضدعفونی‌کننده حاوی الکل داشته باشید و بهداشت شخصی را رعایت کنید.

04

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها