کد خبر: 466961
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۶:۴۰:۵۴
| |

نتانیاهو پس از انتخابات رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شود

بنا به اعلام رسانه‌های صهیونیستی امروز (سه‌شنبه 5 اسفندماه) دادگاه مرکزی این رژیم در قدس روز دوشنبه 5 آوریل (16 فروردین 1400) را زمان شروع استماع اظهارات شاهدان در دادگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل که به فساد مالی متهم است، تعیین کرد.  

نتانیاهو پس از انتخابات رژیم صهیونیستی محاکمه می‌شود
کد خبر: 466961
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۶:۴۰:۵۴

اعتمادآنلاین| رسانه‌های صهیونیستی از آغاز جلسات محاکمه « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر این رژیم دو هفته پس از انتخابات اسرائیل خبر دادند.

بنا به اعلام امروز (سه‌شنبه 5 اسفندماه) شبکه تلویزیون i24 رژیم صهیونیستی، دادگاه مرکزی این رژیم در قدس روز دوشنبه 5 آوریل (16 فروردین 1400) را زمان شروع استماع اظهارات شاهدان در دادگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل که به فساد مالی متهم است، تعیین کرد.

«نتانیاهو» اولین نخست‌وزیر در مسند رژیم صهیونیستی است که با اتهام پذیرش هدایای لوکس و تلاش برای اعطای تسهیلات سازمان یافته به رسانه‌های با نفوذ در ازای پوشش تبلیغاتی به سود خود روبرو است.

بر اساس این گزارش، در جلسه کوتاهی که 8 فوریه (20 بهمن) برگزار شد T نتانیاهو در دادگاه مرکزی رژیم صهیوینستی در قدس حاضر شد و اتهامات فساد مالی علیه خود را رد کرد و وکلای وی دلایل خود مبنی بر بی‌گناهی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را ارائه کردند.

آن‌ها اظهار داشتند که تحقیقات تا حدی فاقد اظهارات لازم است. در همین حال قضات گفتند که این به هیچ وجه از صحت روند قضایی نمی‌کاهد.

نتانیاهو با بیان اینکه فکر نمی‌کنم که آن‌ها (قضات) قبل از انتخابات با سرعت به مرحله شواهد برسند، افزود: این یک دخالت تایید شده در انتخابات تلقی خواهد شد.

دادگاه دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که در این پیوند هر هفته سه جلسه ( دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه) بدون مشخص کردن مدت زمان جلسات، برگزار خواهد کرد.

از جمله اتهامات مطرح شده علیه نتانیاهو، دریافت رشوه به ارزش 700 هزار شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی ) معادل 213 هزار دلار از «آرنون میلچان» فیلمساز اسرائیلی‌هالیودی و 250 هزار شیکل معادل 72 هزار دلار از «جیمز باکر» میلیاردر استرالیایی است.

«زدوبند» با اصحاب رسانه از جمله «یدیعوت آحرونوت» روزنامه پرفروش اسرائیل به منظور ارائه چهره خوشآیندی از وی و خانواده‌اش از دیگر اتهامات نتانیاهو مطرح شده است.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین متهم به زد و بند با سایت خبری صهیونیستی « والا» وابسته به گروه «بیزیک» متعلق به «شائول ایلوویچ» در ازای دریافت خدمات و تسهیلات دولتی است.

قوانین رژیم اسرائیل به هیچ وجه به نخست‌وزیر مصونیت قضایی اعطا نمی‌کند اما در صورت محکومیت، وی تا زمانی که تمام فرآیند قضایی تمام نشده باشد، مجبور به استعفا نخواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سال گذشته در سه پرونده به کلاهبرداری، نقض اعتماد عمومی و قبول رشوه متهم شد. برخی از اسرائیلی‌ها در ماه‌های اخیر با برگزاری اعتراض‌های هفتگی خواستار استعفای نتانیاهو به دلیل این اتهامات شده‌اند و از نحوه مدیریت او در همه‌گیری کرونا نیز انتقاد کرده‌اند.

نتانیاهو از سال 2009 به‌عنوان نخست‌وزیر اسرائیل در قدرت است و در دو سال گذشته با برگزاری سه انتخابات پر سر و صدا همچنان قدرت را در اختیار دارد.

آخرین ائتلاف حزب وی در ماه دسامبر گذشته سقوط کرد و او خود را برای انتخابات پارلمانی 23 مارس آماده می‌کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها