سردار کوثری: مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند چرا که شهدا هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز استقلال و سربلندی داشته باشیم.

سردار کوثری: مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند
کد خبر: 466974
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۸:۰۶:۰۱

اعتمادآنلاین| مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مسئولان باید در برابر مردم پاسخگو باشند چرا که شهدا هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز استقلال و سربلندی داشته باشیم.

سردار اسماعیل کوثری، امروز (سه شنبه- 5 اسفند) در آیین بزرگداشت روز حماسه و ایثار شهرستان خمینی شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید خرازی و شهید همت، اظهار کرد: مردم خمینی شهر در عملیات خیبر در سال 1362 با جانفشانی از میهن اسلامی دفاع کردند. از همان رزمندگان حاج قاسم‌ها و حججی‌ها می آیند و در برابر دشمن صف آرایی می کنند و سربلند بیرون می آیند.

وی در مورد عملیات خیبر، اظهار کرد: رزمندگان با نشاط در برابر دشمن صف آرایی کرده بودند. عملیات با سختی زیادی انجام شد و شهید خزاری با نشاط خاصی این عملیات را هدایت می کرد. از سمت چپ هم لشکر 28، خطوط دفاعی دشمن را شکست تا در برابر دشمن خط محکمی را تشکیل دهند.

مشاوره فرمانده کل سپاه افزود: ارتش بعث عراق با تمام توان خودش به میدان آمد و فشار را بر رزمندگان زیاد کرد و برای به خطر نیفتادن بصره بعثی‌ها به شدت مقاومت می کردند.

وی در مورد شهید خرازی گفت: وقتی خط مقدم رفتم دیدم که حاج حسین خزاری دروبین به دست منطقه را بررسی می کرد تا بتواند دقیقا عملیات را فرماندهی کند. چند روز پس از آن مطلع شدم که حاج حسین ترکش خورده و یک دستش را از دست داده است. ایشان تا سه سال بعد که سال 1365 شهید شدند یک لحظه هم جبهه را ترک نکردند. با چنین فرمانده‌هایی رزمندگان ما رشادت و ایثارگری می کردند.

کوثری با بیان اینکه تحول الهی در چهره رزمندگان و شهدا قابل مشاهده بود، تصریح کرد: اینها برای نوجوانان درس است. وقتی تمام قدرت‌های جهان در برابر ایران متحد شدند آیا امام ما جز گوینده احکام الهی و حقیقت بود؟ چرا که به گفته ایشان با دست خالی بر دو ابرقدرت و طاغوت جهان پیروز شدیم.

وی پیروزی ایران را معجزه الهی دانست و گفت: امکانات ما نسبت به دشمن اندک بود. رفتار رزمندگان آن چنان بود که اگر ما از دشمن 72 هزار اسیر گرفتیم 8هزار نفر آنها داوطلب شدند که در لشکر ایران بجنگند و 500 نفر از این افراد شهید شدند. این یعنی ایجاد تحول و ایجاد جبهه حق و خانواده‌های شهدا باید به خود افتخار کنند چرا که شهدا کاری کردند که عین صحنه عاشورا را به وجود آوردند.

مشاوره فرمانده سپاه پاسداران، اظهار کرد: سه گردان تنها از خمینی شهر دائما در جبهه بودند و با شهادت آن‌ها افراد جایگزین می شدند.

کوثری افزود: این یادواره‌ها برای این است که بگوییم مسئولان از رفتار شهدا یاد بگیرند و باید اعمال آن‌ها را در سمت‌هایی که در آن قرار داریم الگوی خود کنیم. شهدا منش و اخلاق نیکو داشتند و مردم نیز با همین روحیه باید اصلح ترین فرد را در انتخابات انتخاب کنند. مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند چرا که شهدا هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز عزتِ استقلال و سربلندی را داشته باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها