یک عضو هیئت رییسه مجلس:

انتخابات وارد فضای غیراخلاقی نشود

یک عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز از تبدیل فضای انتخابات به فضای غیر اخلاقی تاکید کرد.

انتخابات وارد فضای غیراخلاقی نشود
کد خبر: 466995
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۰۸:۰۳:۵۲

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روز به روز رغبت مردم به حضور در انتخابات 1400 بیشتر می‌شود، گفت: در نظرسنجی‌ها هم درصد کسانی که عنوان می کنند در انتخابات شرکت می‌کنند افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا و اینکه تبلیغات میدانی در این دوره به شدت محدود بوده، رسانه‌ها، نخبگان، دانشگاهیان و افراد و گروه‌های مرجع باید برای تشویق مردم به حضور در انتخابات به طور جدی تر وارد میدان شوند چرا که این خیلی تاثیرگذار است. دولت هم در مدت باقیمانده تا انتخابات به حاشیه نرود. دولت هر چه تلاش کند رغبت مردم به حضور در انتخابات هم بیشتر می‌شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر این است که اجازه ندهیم فضای انتخابات، فضای غیر اخلاقی شود. مردم از ایجاد یک فضای غیر اخلاقی، منزجر هستند و این موضوع به وضوح روشن است اینها مواردی است که مردم را مایوس می‌کند.

سلیمی با اشاره به سخنان رهبری در جمع مردم تبریز نیز گفت: نکته بعدی این است که حالا که رهبری فرمودند حضور پرشور مردم در انتخابات، امنیت را تامین می‌کند و دشمن را پس می‌زند، همه کسانی که دل در گرو نظام دارند باید به میدان بیایند و دست به دست هم بدهند تا جواب دندان‌شکن و قاطع به دشمنان بدهیم. انتخابات صرفاً یک کنش فردی و داخلی نیست، بلکه امنیت و اقتدار ما را در حوزه منطقه و جهان تضمین می‌کنند و مردم هم متوجه این موضوع هستند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا هم گفتند که مردم گلایه جدی دارند و به تبعیض و فساد حساس هستند، ما امیدواریم مقابله و مبارزه با فساد، خصوصاً فساد سیاسی جدی تر شود. فساد سیاسی بالاتر از فساد مالی است ما اختلاس سیاسی را شاهد هستیم که بسترساز سایر اختلاس‌ها می‌شود. در واقع این بدان معناست که به جای اینکه سراغ متخصصین بروند سراغ هم حزبی‌هایشان می‌روند و بازماندگان از جاهای مختلف و ستادهای انتخاباتی به پست‌هایی که لایق آن نیستند گمارده می‌شوند. در یک مورد در یک استان افرادی از ستادهای انتخاباتی در یک حوزه استخدام شده بودند، اینها اختلاس سیاسی است که زمینه‌ساز اختلاس اقتصادی است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در مجلس این موضوعات را در قالب شفافیت دنبال می‌کنیم، معتقدیم باید شفافیت به دولت هم تعمیم یابد. آیا تا به حال خبرنگاران از ابتدا تا انتهای جلسه هیئت دولت حضور داشته اند؟ باید همچون مجلس، جایگاهی برای خبرنگاران در جلسه دولت تعریف شود. این شفافیت است. ما به دنبال این هستیم که این دیوارها فرو بریزد، باید کمیسیون‌های دولت و جلسات داخل وزارتخانه ها نیز شفاف شود. ما این را از مجلس شروع کردیم ولی به مجلس ختم نخواهد شد و این قطار ایستگاه به ایستگاه ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها