کد خبر: 467038
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۹:۳۷
| |

رئیس مرکز مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت خبر داد:

تشخیص 7 مورد کرونای انگلیسی در خوزستان

رئیس مرکز مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت از تشخیص 7 مورد ابتلای افراد به کرونای انگلیسی در خوزستان تا پنجم اسفندماه جاری (روز گذشته) خبر داد و گفت: از تعداد کل مبتلایان 3 مورد در شوشتر، یک مورد در شادگان، یک مورد در خرمشهر، یک مورد در سوسنگرد و یک مورد نیز در اهواز تشخیص داده شده است.

تشخیص 7 مورد کرونای انگلیسی در خوزستان
کد خبر: 467038
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۰:۰۹:۳۷

اعتمادآنلاین| محمد اسماعیل مطلق، رئیس مرکز مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، شب گذشته در حاشیه ی دومین جلسه ستاد کرونای منطقه جنوب غرب خوزستان که در محل سرسرای اجتماعات ستاد دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظارت‌ بر حسن اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا یک وجه مقابله با این ویروس است اما «آموزش به مردم» در مرتبه ی نخست مقابله با کروناویروس قرار دارد.

وی افزود: بایستی با ارائه آموزش های لازم و درست به مردم آنها را به این سطح از آگاهی برسانیم که کشنده و همه گیر بودن این ویروس را باور و قبول داشته باشند، اگر چه پیشتر می گفتیم سالمندان بیشتر درگیر این ویروس می شوند اما ویروس جهش یافته ی جدید انگلیسی نه تنها سالمندان بلکه کودکان، نوجوانان، جوانان، مادران باردار و افراد آسیب پذیر را نیز درگیر می کند و سرعت انتشار بالایی نیز دارد.

وی با تاکید بر لزوم کمک و همراهی همگان در جهت کاهش آسیب های ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19، تصریح کرد: بهترین و منطقی ترین راه برای مهار این ویروس سرکش ارتقاء سطح سواد سلامت مردم و تشدید نظارت ها بر حسن اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

به گفته ی وی آموزش چهره به چهره به مردم از طریق صدا و سیما، استفاده از ظرفیت و تریبون مساجد، روحانیون، بزرگان و سران عشایر و افراد تحصیل کرده در خانواده ها بهترین و در دسترس ترین ابزار برای ارائه آموزشهای لازم به خانواده‌ها برای مهار بیماری کووید 19 است.

رئیس مرکز مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شدت بیماری و سرعت انتقال کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از شکل قبلی آن است، گفت: تلاشمان آنست تا میزان بستری افراد ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستانها کمتر شود و لذا هشدارهای مکرر در زمینه ی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها، حضور نیافتن در تجمعات به ویژه عروسی ها و عزاداری ها و مکانهای سرپوشیده به جهت جلوگیری از تشدید این بیماری است.

مطلق؛ با تاکید دوباره بر اینکه ارتقاء سطح سواد سلامت مردم بهترین و سهل ترین راه مقابله و مهار کروناویروس است و بایستی در این باره کارهای جدی تری انجام شود، یادآور شد: بایستی طرح شهید سلیمانی با تمرکز بر محله محوری به طور جدی دنبال و اجرایی شود و هر خانه به یک پایگاه سلامت و هر مغازه به یک مرکز بهداشت تبدیل شود.

وی افزود: طبق اعلام بنیاد برکت اواخر اردیبهشت ماه سال آینده واکسن ایرانی مقابله با کرونا وارد بازار می شود و انتظار می رود با ورود و تزریق این واکسن بتوانیم تا شهریور ماه سال آینده این بیماری را مهار و کنترل کنیم اما تا آن زمان همچنان به همراهی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم تاکید داریم. تلاش ما در جهت کاهش مرگ و میر و بستریهای ناشی از بیماری کووید 19 است و از آنجائیکه ویروس جهش یافته ی جدید انگلیسی از سرعت انتقال و سرایت بالایی برخوردار است لذا در صورت ابتلای یک فرد، تمام افراد مرتبط با آن اعم از همکاران، خانواده و اطرافیان که طی 5 روز قبل با وی در ارتباط بودند نیز وضعیت شان مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده وزیر بهداشت در موضوع کرونا در استانهای جنوبی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استانهای بوشهر و هرمزگان نیز ضمن برنامه ریزی کارهای مقابله ای با این ویروس در حال انجام است و تنها نگرانی ما در بندرعباس آن هم به جهت حضور مردم در مراسم های عزاداری، عروسی و تردد مسافران به آنجا است که البته اقدامات برای جلوگیری از ورود مسافران به آنجا آغاز شده است.

مطلق، با اشاره به اینکه در استان بوشهر بر روی ارتقاء سطح سواد سلامت مردم به خوبی کار شده و مردم نیز در این باره همکاری خوبی دارند، تصریح کرد: امیدوارم که وضعیت کنونی خوزستان به لحاظ گسترش کرونا ویروس مهار شود و شرایط بهتری حاکم شود، امروز در استان خوزستان 10 هزار تست کرونا گرفته شد که با این سرعت عمل می توان راه مهار این ویروس را در استان هموار کرد.

وی یادآور شد: به طور قطع ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ایام نوروز نیز برنامه‌های ویژه در دستور کار خود دارد اما ما پیشنهاد مان اینست که خوزستان برای مدت 2 هفته قرنطینه شود که این درخواست را به وزارت بهداشت ارائه دادیم که با موافقت وزیر بهداشت و استاندار خوزستان نیز مواجه شده است.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها