کد خبر: 467145
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۵:۲۸:۵۹
| |

چه کسی به اولدترافورد لقب «تئاتر رویاها» را داد؟

تئاتر رویاها لقبی است که به ورزشگاه خانگی منچستریونایتد داده شده است، اما این نام از کجا آمده است؟

چه کسی به اولدترافورد لقب «تئاتر رویاها» را داد؟
کد خبر: 467145
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۵:۲۸:۵۹

اعتمادآنلاین| باشگاه فوتبال منچستریونایتد در سال 1878 توسط کارگران راه‌آهن با نام باشگاه فوتبال نیوتن هیث تأسیس شد و تا سال 1902 هم با همین نام در مسابقات شرکت می‌کرد، تا اینکه این باشگاه در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و فردی به نام جان هنری دیویس سهام این باشگاه را خرید و نام آن را به منچستریونایتد تغییر داد و سپس زمینی در منطقه اولدترافورد خرید تا ورزشگاه کنونی در آن ساخته شود، ورزشگاهی که از سال 1910 خانه شیاطین سرخ شد.

ورزشگاه اولدترافورد توسط آریچیبالد لیش، معمار اسکاتلندی طراحی و ساخته شد. او که در سال 1939 در سن 73 سالگی چشم از جهان فروبست، طراحی ورزشگاه‌هایی همچون استمفوردبریج متعلق به باشگاه چلسی، ورزشگاه آیبروکس متعلق به باشگاه گلاسکو رنجرز، ورزشگاه سلتیک پارک متعلق به باشگاه گلاسکو سلتیک و کریون کاتیج متعلق به باشگاه فولام را هم انجام داده بود.

این ورزشگاه که با گنجایش 75 هزار و 643 نفر پس از ورزشگاه ومبلی لندن، دومین ورزشگاه بزرگ بریتانیا به شمار می‌رود، یکی از خاطره‌انگیزترین ورزشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، ورزشگاهی که در سال 1909 با هزینه‌ای بالغ بر 90 هزار پوند در منطقه اولدترافورد واقع در شهر منچستر ساخته شد.

منچستریونایتد اما بین سال‌های 1941 تا 1949 مجبور شد بازی‌هایش را در ورزشگاه خانگی منچسترسیتی، رقیب همشهری خود برگزار کند چون ورزشگاه اولدترافورد در جریان جنگ جهانی دوم بر اثر بمباران خسارت‌هایی دیده بود.


شاید برای هواداران فوتبال جالب باشد که بدانند لقب «تئاتر رویاها» از کجا آمده است؟ این سِربابی چارلتون بود که اولین بار لقب «تئاتر رویاها» را به ورزشگاه اولدترافورد داد، ورزشگاهی که موفقیت‌های پرشمار شیاطین سرخ در آن به ثبت رسیده است.

سِربابی چارلتون 83 ساله خود بین سال‌های 1956 تا 1973 در منچستریونایتد عضویت داشت و در 758 بازی از رقابت‌های مختلف موفق به ثمر رساندن 249 گل شد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها