کد خبر: 467165
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۶:۰۱
| |

آشتی دوحه و قاهره؛

دیپلمات‌ها از دیدار موفق هیأت قطری و مصری خبر دادند

پس از انتشار گزارش دیدار هیأت مصری و قطری در کویت در پی عدم حل اختلافات دو کشور علی‌رغم برگزاری اجلاس آشتی در عربستان سعودی، یک روزنامه کویتی خبر داد که دیدار هیأت‌های قاهره و دوحه مثبت بوده است.

دیپلمات‌ها از دیدار موفق هیأت قطری و مصری خبر دادند
کد خبر: 467165
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۶:۱۶:۰۱

اعتمادآنلاین| روزنامه کویتی «القبس» در واپسین ساعات روز سه‌شنبه، نتیجه دیدار هیأت مصری و قطری را گزارش داد.

بر اساس این گزارش، منابع دیپلمات خبر دادند که نشست هیأت مصری و قطری در کویت مثبت بوده است و در این دیدار، تمام موضوعات بدون اختلاف نظر و با آرامش مورد بحث و بررسی قرار گفته است.

منابع یادشده همچنین گزارش دادند که در دیدار یادشده، به بازگشت روابط مصر و قطر به حالت عادی در تمامی زمینه‌ها بویژه در عرصه سیاست، اقتصاد و گردشگری پرداخته شده است.

با این حال القبس نوشت که در این نشست، موضوع آشتی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آینده جلسات دیگری در این خصوص برگزار خواهد شد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال 2017 تا پیش از اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس که به اجلاس آشتی با قطر معروف شد، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده بودند.

کشورهای یادشده در زمان تحریم قطر، ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

چهار کشور مذکور در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا واقع در شمال غرب عربستان سعودی توافقی که به العلا معروف شد، امضاء کردند؛ توافقی که مفاد آن تنش زدایی میان 4 کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر بود.

با این حال، برخی منابع در این خصوص گزارش دادند که علی‌رغم امضای توافق و انجام برخی اقدامات برای نشان دادن حسن نیت اختلافات همچنان میان این کشورها پابرجاست

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها